«Με την τροπολογία 1663/134 που κατατέθηκε της 9 Ιουλίου 2018 στη Βουλή, στο σ/ν του Υπουργείου Εργασίας, κατοχυρώνεται η δωρεάν παραχώρηση στο Δήμο Πατρέων της
χρήσης της πρώην χερσαίας ζώνης του λιμανιού της πόλης, για 99 χρόνια. Το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας, με όλα τα ιστορικά κτίρια που υπάρχουν εντός του, θα βρεθεί πλέον στα χέρια του Δήμου προκειμένου να το αξιοποιήσει για κοινωνικούς, πολιτιστικούς, αθλητικούς ή άλλους κοινωφελείς σκοπούς.
Εκπληρώνεται έτσι ένα διαχρονικό, δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, το οποίο αποτέλεσε και δέσμευση του πρωθυπουργού.
Η πράξη αυτή, βέβαια, είναι μια ακόμα αποτύπωση του προσανατολισμού της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για απόδοση των δημόσιων χώρων στις τοπικές κοινωνίες προκειμένου να εκπληρώνονται οι ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας, να προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον, αλλά και για να περάσουν αυτοί οι χώροι αλώβητοι στις επόμενες γενιές, χωρίς να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης κοντόφθαλμων συμφερόντων».
Με αυτή τη λιτή ανακοίνωση παραχωρήθηκε το θαλάσσιο μέτωπο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα στην πόλη μας την Πάτρα αίτημα πολύχρονων αγώνων διεκδίκησης.
Τα προηγούμενα χρόνια την πόλη περιέπαιζαν οι κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ χωρίς να έχει ευδοκιμήσει η οριστική παραχώρηση..
Η παράταξη μας Ώρα Πατρών έφερε εξ αρχής το θέμα της αξιοποίησης του θαλασσιού μετώπου στο Δημοτικό Συμβούλιο με πρόταση:
-Να εκπονηθεί master plan για όλη την ακτογραμμή της πόλης από τα Καμίνια μέχρι τον Ψαθόπυργο, να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός και η πόλη με τους φορείς της να οριοθετήσουν τι ακριβώς θέλουν και πού.
Αντί αυτού από τη Δημοτική Αρχή επιλέχθηκε να γίνει ένας πανελλήνιος διαγωνισμός που τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν κατέληξε πουθενά αφού δεν υπήρξε πρώτο βραβείο και με τις διάφορες χρονοτριβές και καθυστερήσεις, βρισκόμαστε έξι χρόνια μετά την οριστική παραχώρηση χωρίς να έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ παρά μόνο μεγάλα λόγια και αοριστίες.
Κατά την παραχώρηση υπήρξε η δέσμευση από την ηγεσία του Υπουργείου και του ΟΛΠΑ ότι το Βόρειο τμήμα του λιμανιού θα παραδίδονταν στην πόλη ευθύς ως τελειώσει το εμπορικό τμήμα στο νέο λιμάνι…
Προτείνουμε, επισημαίνουμε:
Η θέση του ΟΛΠΑ να προχωρήσει στην κατασκευή μαρίνας mega yacht θα πρέπει να εντάσσεται στην παραπάνω δέσμευση, η βόρεια λιμενολεκάνη να παραδοθεί, όταν κατασκευαστεί το εμπορικό τμήμα στο νέο λιμάνι, στην πόλη. Επομένως η πόλη έχει βαρύνουσα άποψη για το τι ακριβώς θα κατασκευαστεί.
Η διεκδίκηση της πόλης θα πρέπει να επεκτείνεται και σε όλο το υπόλοιπο τμήμα του θαλασσίου μετώπου πού ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ (Πλαζ, Προάστιο..).
Να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας για όφελος των πολλών.
Σεβασμός του γενικού πολεοδομικού σχεδίου, ελεύθερη πρόσβαση πατρινών, επισκεπτών, ήπιες παρεμβάσεις όχι αλόγιστη δόμηση, ελεύθεροι χώροι, σεβασμός στο περιβάλλον.
Συμμετοχή των φορέων της πόλης (Επιμελητήριο, Εμπορικός Σύλλογος), στη δραστηριότητα του χώρου (τουριστικά γραφεία, μίνι μάρκετ, παροχή υπηρεσιών, ενοικίαση οχημάτων ποδηλάτων σκαφών κ.λ.π).
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να προχωρήσει σε έναν πραγματικό ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς συγκαλώντας την Επιτροπή Διαβούλευσης, ακούγοντας την άποψη όλων των φορέων, ξεκινώντας πρώτα από όλα με το γκρέμισμα των τειχών στο θαλάσσιο μέτωπο που ήδη έχει παραχωρηθεί στην Πάτρα.
Η πολιτική “δεν συζητάω”, “όχι σε όλα” ,η επαναστατική γυμναστική δεν οδηγεί πουθενά ή μάλλον οδηγεί στη συντηρητικοποίηση της κοινωνίας. Τρανό παράδειγμα η αδιέξοδη και ανερμάτιστη πολιτική της Δημοτικής αρχής που οδήγησε το φράγμα του Πείρου- Παραπείρου να δοθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε ιδιώτη (η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει στο Δήμαρχο κ. Πελετίδη το 2019 να δημιουργήσει διαδημοτικό φορέα και να παραχωρηθεί το φράγμα για 50 χρόνια. Το αρνήθηκε).
Ο Δήμαρχος Πατρέων αν δεν θέλει έμμεσα να βοηθά τη συντηρητική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, που θέλει να τα δώσει όλα στα μεγάλα συμφέροντα θα πρέπει άμεσα να δείξει αντανακλαστικά για να είναι χρήσιμος και ωφέλιμος για την πόλη.