'
19.5 C
Aigio
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
spot_img

“Κοκτέιλ” αναδουλειάς στο εμπόριο της Πάτρας – Ζοφερή η κατάσταση και δυσοίωνες οι προβλέψεις…

Ρεπορτάζ: Του Αχιλλέα Ροδίτη

Η φράση «εκρηκτικό… κοκτέιλ ακρίβειας και αναδουλειάς» ανήκει στον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας, Κωνσταντίνο Ζαφειρόπουλο (φωτό) ο οποίος περιγράφει στο aigiovoice.gr την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα μαγαζιά του λιανεμπορίου της πόλης, των οποίων οι ιδιοκτήτες στενάζουν απ’ τη μείωση των εσόδων στα ταμεία τους και από την αντικειμενική αδυναμία να καλύψουν τις υποχρεώσεις που «τρέχουν».

Σαν να μην έφθαναν τα γνωστά προβλήματα που προϋπήρχαν εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, σαν κερασάκι στην τούρτα ήρθε να προστεθεί και η ακρίβεια στο ρεύμα, που κυριολεκτικά έχει… γονατίσει τους εμπόρους!

Ο Πρόεδρος του ΕΕΣ Πατρών κ. Κ. Ζαφειρόπουλος

«Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη», σημειώνει ο κ. Ζαφειρόπουλος εξηγώντας ότι οι έμποροι βρέθηκαν σ’ ένα ακόμα αδιέξοδο που αυξάνει τους κινδύνους για κάθε μικρή επιχείρηση. «Το ρεύμα των μαγαζιών και των νοικοκυριών έχει εκτιναχτεί στα… ύψη και με δεδομένη την ακρίβεια από τη μια οι έμποροι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν κι από την άλλη οι καταναλωτές περιόρισαν τις αγορές τους άρα τα έσοδα στα εμπορικά μειώθηκαν κι άλλο. Πού θα πάει αυτό το πράγμα, κανείς δεν ξέρει…», δηλώνει ο πρόεδρος του ΕΕΣΠ.

Με άλλα λόγια, ένας έμπορος έχει να καλύψει έναν υπέρογκο λογαριασμό για την επιχείρηση του και το σπίτι του, όταν ήδη τα χρέη τον… πνίγουν. Και παράλληλα, οι καταναλωτές, που επίσης πληρώνουν ακριβά το… μάρμαρο, λόγω της γενικευμένης ακρίβειας, δεν έχουν να διαθέσουν για αγορές. Άρα η αγοραστική δύναμη περιορίστηκε σε ακόμα πιο χαμηλά επίπεδα.

ΖΗΜΙΑ ΑΠΟ S/M ΚΑΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Επιπρόσθετο πρόβλημα είναι η πώληση εμπορικών ειδών σε σούπερ μάρκετ. Άλλος για να αποφύγει τα rapid test κι άλλος για να γλιτώσει έστω και λίγα ευρώ, προτιμά να κάνει όσες αγορές θέλει σε ένα σούπερ μάρκετ.

«Εκεί ψωνίζουν από σεντόνια, κουβέρτες και παπλώματα, μέχρι χαρτικά και αναλώσιμα», εξηγεί ο κ. Ζαφειρόπουλος αναδεικνύοντας έναν ακόμη παράγοντα μείωσης της κίνησης στα εμπορικά καταστήματα. Και καταλήγει: «Μέχρι… ρούχα, παπούτσια και αθλητικά ψωνίζουν στα σούπερ μάρκετ».

Φυσικά «πρώτος» ζημιογόνος παράγοντας για την κίνηση στα μαγαζιά είναι οι αγορές μέσω του ίντερνετ. Η τακτική που επιβλήθηκε στην πρώτη καραντίνα και ενισχύθηκε από την δεύτερη κι ύστερα και όπως φαίνεται… ήρθε για να μείνει και να κυριαρχήσει. Με αποτέλεσμα συντριπτικό μέρος των αγορών που γίνονται να αφορούν τις διαδικτυακές πωλήσεις και όχι την απευθείας επίσκεψη σε ένα εμπορικό κατάστημα.

ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Τρανταχτή απόδειξη για όλα τα παραπάνω είναι τα στοιχεία που δείχνουν πτώση αγοραστικής κίνησης στην περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων που έγιναν τον περασμένο μήνα στα εμπορικά μαγαζιά της Πάτρας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών, η κίνηση περιορίστηκε ραγδαία και δεν δόθηκε στους εμπόρους η πολυπόθητη οικονομική “ανάσα”.

«ΘΗΛΙΑ» ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ…

Στο μεταξύ, ως «θηλιά» που σφίγγει διαρκώς γύρω απ’ το λαιμό των ανθρώπων του λιανεμπορίου, παρουσιάζει τα δάνεια που έχουν παρθεί, ο κ. Ζαφειρόπουλος. Μια ακόμα «γάγγραινα» για τους εμπόρους οι οποίοι εκτός από τα γνωστά «βουνά» υποχρεώσεων που έχουν καθημερινά, αντιμετωπίζουν και την ασφυχτική πίεση των εισπρακτικών εταιρειών, ξένων funds κατά κύριο λόγο, που έχουν αγοράσει τα «κόκκινα» δάνεια των τραπεζών, πιέζοντας τους οφειλέτες για άμεσες καταβολές, που πρακτικά είναι αδύνατο να γίνουν.

«Είναι κάτι για το οποίο περιμένουμε να υπάρξει μια πολιτική πρωτοβουλία», τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος. Οι έμποροι περιμένουν, όπως λένε, να παρθεί μια απόφαση στήριξης για τους ίδιους, προκειμένου η αγορά να μην φθάσει σε σημείο κατάρρευσης.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα