11.3 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Κοντοζυγώνει η υπογραφή για το σιδηροδρομικό τμήμα Αίγιο – Ρίο

Ολοταχώς προς την υπογραφή της σύμβασης, «τρέχει» το τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Αίγιο – Ρίο που θα φέρει το τρένο στις «πύλες» της Πάτρας.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η σύμβαση να υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και να ξεκινήσουν οι εργασίες που θα έχουν ημερομηνία λήξης το τέλος του 2026.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και απομένει μια έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ακολούθως, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια θα μπει σε «τροχιά» κατασκευής, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Σημειώνεται πως η νέα γραμμή Αίγιο – Ρίο θα είναι διπλή και ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα. Θα κάνει πραγματικότητα την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.

Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξη τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.

Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.

ΓΕΡΑΡΔΗ ΣΕ ΣΕΑΔΕ: ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ

Εξάλλου, την είδηση ότι οι μελέτες για τη σιδηροδρομική γραμμή έως την Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς καθώς το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μετέφερε η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, κατά τη συνεδρίαση του Δικτύου: «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ) που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2022.

«Το δίκτυο ΣΕΑΔΕ εργάζεται για την επιτάχυνση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, έργων υποδομής και προώθησης νέων δράσεων με γνώμονα το οικονομικό όφελος της κοινωνίας. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τη συμμετοχή των μελών αλλά και την ανταπόκριση των κυβερνητικών στελεχών και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια. Η κα Γεραρδή μας ενημέρωσε κατά τη συνεδρίαση, που έγινε στο Ρίον, σχετικά με τα σημαντικά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη και για τα οποία ενεργεί το Υπουργείο Υποδομών με σχεδιασμό παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αναφέροντας για πρώτη φορά ότι η μεγάλη εργολαβία του τρένου, που φθάνει τα 477 εκ ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, έχει δρομολογηθεί. Το έργο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα διότι κάθε λεπτό περαιτέρω καθυστέρησης έλευσης του τραίνου είναι μια ακόμα αθροιζόμενη απώλεια στο ήδη χαμένο ΑΕΠ της πόλης μας», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης.

Η μελέτη αποκατάστασης στην παράκτια ζώνη του Ρίου

Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκε η μελέτη αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου. Έγινε αναλυτική παρουσίαση από μελετητές – ειδικούς επιστήμονες του δρόμου, της διάβρωσης των ακτών και του ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου 4χλμ. «Είναι ένα φαινομενικά απλό αλλά δύσκολο έργο. Καταρχάς, διότι περιέχει το υγρό στοιχείο, το οποίο δυσκολεύει κάθε ενέργεια, δεύτερον επειδή πρέπει να συνυπάρξουν ομαλά πεζή, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, θα γίνει ένας μεγάλος παρκοπεζόδρομος. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα της μελέτης και διεκδικούμε την πλήρη εφαρμογή της».

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων και πολιτιστικών συλλόγων: Ρίου, Ακταίου, Καστελοκάμπου, Αγίου Βασιλείου και Αραχωβιτίκων, καθώς επίσης αρκετά μέλη του ΣΕΑΔΕ, επιχειρηματίες, κάτοικοι του Ρίου, πολιτικοί μηχανικοί αλλά και ο Συντονιστής του ΣΕΑΔΕ Δημήτρης Μπαρμπούνης, η πολιτευτής της Ν.Δ Ευσταθία Γιαννιά και οι δημοτικοί σύμβουλοι Κωνσταντίνος Σβόλης και Θεόδωρος Ξυλιάς.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα