Ο Καθηγητής Κώστας Β Μάρκου μιλώντας χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα: «Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο στην εποχή των εκθετικών τεχνολογικών αλλαγών», αρχικά απευθυνόμενος στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Άγγελο Συρίγο και στον Γ.Γ. Έρευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιο Κυριαζή τους κάλεσε ως εκπροσωπούντες την κυβερνητική πολιτική επιτέλους κάποια στιγμή, όσον αφορά και την έρευνα και την εκπαίδευση, να καταλήξουν για τα δημόσια Πανεπιστήμια: Είναι πανεπιστήμια που είναι πίσω στις εξελίξεις και αδυνατούν να ανταποκριθούν και να παρακολουθήσουν αυτά που τρέχουν στη διεθνή παγκόσμια επιστημονική σκηνή, ή είναι πανεπιστήμια, τα οποία είναι ικανά, άξια και μπορούν να γίνουν μοχλός ανάπτυξης, όταν υπακούσουν στα κελεύσματα της βιομηχανίας; Όταν θέλετε, είπε, να φέρετε νομοσχέδιο πχ για την Αστυνομία στα Πανεπιστήμια αυτά είναι άντρα ανομίας και υπολείπονται κατά πολύ των εξελίξεων στο πολιτισμένο κόσμο, αντιθέτως όταν θέλετε να φέρετε πρακτικές που να αφορούν την ποδηγέτηση τους από την αγορά, τότε έχουν ένα θαυμάσιο ανθρώπινο δυναμικό, έχουν θαυμάσιες ιδέες και θαυμάσια έρευνα.
Ακολούθως καυτηρίασε την απουσία από τη συζήτηση των ανθρωπιστικών σπουδών γιατί η κυβέρνηση θεωρεί ότι μόνο οι τεχνολογικές επιστήμες ανταποκρίνονται στα στερεότυπα της. Διότι οι ανθρωπιστικές επιστήμες και όχι μόνο στο θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι αντικείμενο όχι μόνο άγνοιας εκ μέρους της , αλλά ταυτόχρονα ενδεχομένως και υποτίμησης τους.
Τέλος αφού ανέδειξε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την Κυβερνητική επιλογή της μεταφοράς του αντικειμένου της έρευνας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και της κατάργησης του θεσμοθετημένου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενιαίου χώρου Έρευνας και Παιδείας αναφέρθηκε στην απατηλή και στρεβλή κατεύθυνση θεσμοθέτησης των βιομηχανικών διδακτορικών και των εξωτερικών καθηγητών που θα χρηματοδοτούνται από τη βιομηχανία ή από δωρεές και αναρωτήθηκε: . Ποιο ακαδημαϊκό ήθος θα υπηρετούν αυτοί οι καθηγητές , ποια αντικειμενικότητα στην έρευνα και ποιο πάθος για την νέα γνώση θα υπηρετήσουν, εκτός από το να υπηρετήσουν τους χρηματοδότες τους;
Κατέληξε δε ότι η επικείμενη κατάθεση νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση που όπως φαίνεται θα γυρίσει τα Πανεπιστήμια τουλάχιστον μια 10ετία πίσω, θα βρει αντίθετο το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.