Στη μεταφορά ενέργειας ο ελληνικός εφοπλισμός κυριαρχεί παγκοσμίως τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG Carriers. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την αρμάδα του Κόκκινου Δράκου κατά 22,1 δισ. δολάρια.
Οπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, οι ελληνικές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατακόρυφα το 2023, με 123 παραγγελίες, που αντιστοιχούν στο 34% των συνολικών παραγγελιών που έγιναν το 2023. Αυτός είναι σχεδόν τριπλάσιος από τον αριθμό των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που έδωσαν το 2022. Η κύρια εστίασή τους ήταν στον τομέα Aframax/LR2, με 51 παραγγελίες, ενώ ακολούθησαν τα Suezmax και Panamax/LR1, με 36 και 14 παραγγελίες αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), με στοιχεία που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence, τον Μάρτιο του 2024 οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν υπό παραγγελία ναυπήγησης 112 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,278 εκατομμυρίων τόνων, ενώ το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών γι’ αυτό τον τύπο πλοίου περιλαμβάνει 239 συμβόλαια χωρητικότητας 35,3 εκατομμυρίων dwt.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες κυριαρχούν καθώς ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services του κ. Νίκου Μώρου, οι Ελληνες με τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενόπλοιων, με πάνω από 20 πλοία στο νερό, είναι:
■ Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με το Tsakos Group/TEN 75 τάνκερ
■ Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom 67 τάνκερ
■ Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine 57 τάνκερ
■ Μαρία Αγγελικούση με τη Maran Tankers 54 τάνκερ
■ Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris 52 τάνκερ
■ Γιώργος Οικονόμου με την TMS/Cardiff 51 τάνκερ
■ Αγγελική Φράγκου με τη Navios 39 τάνκερ
■ Άννα Αγγελικούση με την Pantheon Tankers 39 τάνκερ
■ Οικ. Βαρδινογιάννη με την AVIN 31 τάνκερ
■ Διαμαντής Διαμαντίδης με την Delta Tankers 29 τάνκερ
■ Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean 28 τάνκερ
■ Νίκος και Χάρης Βαφειάς με τον όμιλο Vafias 28 τάνκερ
■ Γιώργος Μελισσανίδης με την Αegean Shipping 27 τάνκερ
■ Βαγγέλης Μαρινάκης με τον όμιλο Capital 25 τάνκερ
■ Δημήτρης Προκοπίου με τη Marine Trust 23 τάνκερ
■ Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης με τη Latsco/MARLA 22 τάνκερ
■ Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος με την Kyklades Maritime και την Okeanis 22 τάνκερ