«Η κοινωνία έχει βγει στο δρόμο και εκφράζει το θυμό της, ζητά απαντήσεις από την κυβέρνηση. Το αίσθημα, ειδικά από τη νεότερη γενιά, είναι ότι δεν μιλάμε μόνο για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα, αλλά ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα», τόνισε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας το βράδυ της Τετάρτης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «Ionian TV», στον απόηχο των τεράστιων κινητοποιήσεων σε όλη την Ελλάδα.
«Πρέπει πρώτα απ’ όλα να ακούσουμε. Να ακούσουμε τους ανθρώπους που εδώ και πάρα πολύ καιρό μιλούσαν για αυτό το οποίο συνέβη. Και αναφέρομαι στους μηχανοδηγούς, στους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο. Τα τελευταία δύο χρόνια οι μηχανοδηγοί είχαν στείλει τρία εξώδικα στο Υπουργείο, στον ΟΣΕ, τα οποία περιέγραφαν τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Είμαστε σε μια περίοδο που θα κριθούμε όλοι πολύ αυστηρά. Το πολιτικό προσωπικό, οι άνθρωποι στη Δικαιοσύνη που με ευκολία έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των εργαζομένων στον κλάδο, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης για το κατά πόσο έθεσαν τα ζητήματα αυτά στο δημόσιο διάλογο», ανέφερε.
«Μέχρι το 2020 στα κεντρικά του ΟΣΕ, στην Καρόλου, υπήρχε ένα δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου, το οποίο θα μπορούσε να είχε παίξει έναν κρίσιμο ρόλο. Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στο σταθμό της Λάρισας και δεν υπήρχε μόνο ένας σταθμάρχης. Υπήρχαν τρία έμπειρα στελέχη, δύο σταθμάρχες και ένας κλειδούχος. Πέρα από το πώς έγινε η πρόσληψη του σταθμάρχη, το ότι βρέθηκε ένας άνθρωπος μόνος του σε μία τόσο κρίσιμη θέση, είναι τεράστιο πρόβλημα», υπογράμμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δυστύχημα συνέβη σε διπλή γραμμή και όχι παλιότερα όταν πολλά μέρη του δικτύου είχαν μονή γραμμή», είπε. «Για όλα αυτά τα ζητήματα η κυβέρνηση πολύ γρήγορα πρέπει να δώσει απαντήσεις. Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια», επισήμανε.
«Ο κ. Μητσοτάκης, ήδη από το πρώτο του τηλεοπτικό μήνυμα, την επόμενη μέρα της τραγωδίας, βιάστηκε να βγάλει πόρισμα μιλώντας για “τραγικό ανθρώπινο λάθος”. Και μετά συγκρότησε επιτροπή, η οποία τι θα μπορούσε άραγε να ελέγξει εφόσον ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε βγάλει πόρισμα», τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Δεν γίνεται η κυβέρνηση, που είναι ο ελεγχόμενος αυτή τη στιγμή, να ορίσει ποιος θα είναι ο ελεγκτής της», πρόσθεσε.
Όσον αφορά το έργο της τηλεδιοίκησης, είπε: «ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 παρέλαβε μία σύμβαση με πάρα πολλά κενά, χωρίς εγκεκριμένες μελέτες και με δικαστικές διαμάχες». «Το 2019 κατάφερε να παραδώσει στην επόμενη κυβέρνηση όχι απλά μία σύμβαση αλλά ένα έργο υπό εκτέλεση. Με βάση τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, όταν παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει το 68% του έργου και η σύμβαση προέβλεπε ότι το έργο θα είχε ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Από τότε η σημερινή κυβέρνηση έδωσε τέσσερις παρατάσεις και οι μηχανοδηγοί φώναζαν πού είναι το έργο. Μάλιστα το 2022 παραιτήθηκε ο υπεύθυνος του έργου, με μια πολύ αυστηρή δημόσια επιστολή», κατέληξε ο Νάσος Ηλιόπουλος.