Εσφιξε ο κλοιός της Εφορίας από την περασμένη Πέμπτη, 1η του μηνός, για εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες στον χώρο της εστίασης σε όλη τη χώρα.
Ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, πιτσαρίες, ουζερί, μπιραρίες, κ.ά., ήτοι όλα όσα καταστήματα σερβίρουν γεύματα ή σνακ σε τραπέζι, πρέπει από τη συγκεκριμένη ημερομηνία να έχουν τις νέες «έξυπνες» ταμειακές μηχανές, ή, εναλλακτικά, να συνάψουν σύμβαση με Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Ειδάλλως, θα υποστούν τη βάσανο των ελέγχων και τις κυρώσεις στην περίπτωση μη συμμόρφωσης.
Οι νέες μηχανές έχουν τη δυνατότητα να «διαβάζουν» και να ενημερώνουν αυτόματα την ΑΑΔΕ ακόμα και για τα «ανοιχτά τραπέζια» στο κατάστημα, δηλαδή για όλες τις εκκρεμείς παραγγελίες. Κάθε επιμέρους παραγγελία καταχωρίζεται αμέσως στη φορολογική μνήμη της ταμειακής, αποκλείοντας έτσι τις διαγραφές του τζίρου. Καθώς οι παλιοί μηχανισμοί δεν καταγράφουν τραπέζια και παραγγελίες, δίνοντας τη δυνατότητα στους «επιτήδειους» να ακυρώνουν δελτία παραγγελίας και να μην εκδίδουν αποδείξεις.
Με τους νέους φορολογικούς μηχανισμούς, η απόδειξη εκτυπώνεται μόνο από ενσωματωμένο εκτυπωτή, ενώ εκδίδεται «Z» εφόσον έχουν κλείσει όλα τα ανοικτά τραπέζια.
Σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ, από την εν λόγω υποχρέωση εξαιρούνται επιχειρήσεις εστίασης που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, πλην των τόπων που θεωρούνται τουριστικοί.