Σε ανακοίνωσή του, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, (ΟΛΠΑ), απαντά στην Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, (ΠΕΠΕΝ), με αφορμή Έκθεσή της που αναφέρεται στις ελλείψεις σε λιμάνια της χώρας, μεταξύ αυτών, και στην Πάτρα.
Στην ανακοίνωσή του ο ΟΛΠΑ αναφέρει:
Με χαρά διαβάσαμε την έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), η οποία αναφέρεται στο λιμάνι της Πάτρας. Κατανοούμε την αγωνία τους για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των εγκαταστάσεων στα ελληνικά λιμάνια, και τους ευχαριστούμε για την πολύ ποιοτική συνεργασία που έχουμε. Ας δούμε τα σημεία που αναφέρονται στην έκθεσή τους, πως έχουν σήμερα.
- Προσκρουστήρες: Ναι, ο συγκεκριμένος προσκρουστήρας τύπου V έχει δει καλύτερες μέρες. Για αυτό, ήδη έχουμε προχωρήσει στη δρομολόγηση της αντικατάστασής του με νέους, κυλινδρικούς προσκρουστήρες που είναι πιο ανθεκτικοί και λιγότερο επιρρεπείς σε πλευρικά χτυπήματα. Ήδη, τοποθετήσαμε 20 νέους κυλινδρικούς προσκρουστήρες στις αρχές του 2024 και συνεχίζουμε. Ελπίζουμε ότι οι πλοίαρχοι θα εκτιμήσουν τη νέα τεχνολογία, όπως την εκτιμούμε κι εμείς!
- Ράμπα φορτοεκφόρτωσης: Όσον αφορά τη ράμπα στη θέση Ε, θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε τους πλοιάρχους ότι η ράμπα αυτή είναι ίδια σε διαστάσεις με τις υπόλοιπες και ο διαθέσιμος χώρος ελιγμών δεν διαφέρει καθόλου. Επιπλέον, έχει προστεθεί ανεξάρτητη είσοδος και έξοδος μεγάλου πλάτους για την άνετη διέλευση των φορτηγών.
- Ασφάλεια και μετανάστες: Στο θέμα της ασφάλειας, οι αυξημένες δράσεις μας έχουν αποδώσει καρπούς. Η παράνομη είσοδος στους προστατευόμενους χώρους του λιμένα έχει μηδενιστεί εδώ και πολύ καιρό, ενώ σε συνεργασία με το ΚΛΠ και την ΕΛΑΣ έχουμε αποτρέψει την παραμονή μεταναστών στην ευρύτερη περιοχή. Σήμερα, οι παράνομες προσπάθειες διέλευσης έχουν εξελιχθεί, περιλαμβάνοντας τη χρήση πλαστών διαβατηρίων και οχημάτων, αλλά η ομάδα ασφαλείας μας είναι πάντοτε ένα βήμα μπροστά σε αγαστή συνεργασία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πατρών.
- Διακίνηση επιβατών: Σχετικά με τη μεταφορά επιβατών από τον Τερματικό σταθμό στα πλοία, στον ελεγχόμενο κατά ISPS χώρο, προσφέρουμε δωρεάν μεταφορά με ιδιόκτητα λεωφορεία για τη δική τους άνεση και ασφάλεια. Πρόσφατα δε, οριοθετήθηκαν και οι 3 κόκκινοι πεζοδιάδρομοι με κορίνες ύψους 75 εκ. ανά 2 μέτρα εκατέρωθεν, για την απόλυτη προστασία των πεζών ενώ ανανεώθηκε και η οριζόντια διαγράμμιση των διαβάσεων. Οι “κόκκινοι διάδρομοι” διασχίζουν το λιμάνι και διασφαλίζουν ότι οι πεζοί μπορούν να περάσουν με ασφάλεια από την Πύλη Πεζών μέχρι τους καταπέλτες των πλοίων.
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών μας, με αφοσίωση και αποφασιστικότητα. Ευχαριστούμε την ΠΕΠΕΝ για την εποικοδομητική κριτική και υποσχόμαστε να συνεχίσουμε να προσπαθούμε για τις καλύτερες δυνατές συνθήκες σε όλους τους χρήστες των λιμανιών μας.
ΣΧΕΤ. ΦΩΤΟ:
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
Αποκαλύπτουν κινδύνους σε 102 λιμάνια
Με χάρτες και φωτογραφίες η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού αποτυπώνει τα προβλήματα στα λιμάνια των νησιών, τον Πειραιά και τη Ραφήνα, την Πάτρα και αλλού. Καταγράφουν ανάγκες για βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια στα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα.
Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των εταιριών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.
Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι “η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν”.
Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Στη θέση C λείπει το τελευταίο μπαλόνι στο πλευρικό κρηπίδωμα εδώ και τουλάχιστόν 3 χρόνια.
Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη
εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών
στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. (Λιμάνι Πατρών είναι πιστοποιημένο συμφώνως απαιτήσεων ISPS).
Στη θέση Ε είναι πολύ δύσκολη η φορτοεκφόρτωση καθώς ο χερσαίος χώρος είναι πολύ στενός αφού μεγάλο μέρος του έχει μισθωθεί σε
κάποια εταιρεία ως πάρκινγκ ασυνόδευτων οχημάτων κι επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης κοντά στην πρύμνη (που έχει μάλλον ως σκοπό να
αποκλειστεί τελωνειακά η θέση αν χρειαστεί) που αφήνει ελεύθερη την πρόσβαση σε ένα όχημα κι αυτό με το ζόρι.
Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι) ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.
Ορισμένοι προσκρουστήρες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης διότι από τις επαναλαμβανόμενες προσδέσεις, είναι φυσικό επακόλουθο κατά την
πρόσδεση του πλοίου, να υπάρχει φθορά στο εξωτερικό προστατευτικό υλικό και να γίνεται επαφή λαμαρίνας με σίδερο προσκρουστήρα
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
Διαβάστε το πρώτο τμήμα της έκθεσης για Άγιο Ευστράτιο, Αγκίστρι, Αίγινα, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Άνδρο Αντικύθηρα, Αντίρριο, Αστυπάλαια, Βόλο, Δονούσα, Ζάκυνθο, Ηγουμενίτσα, Ηρακλειά, Ηράκλειο, Θάσο, Ιθάκη, Ικαρία, Φούρνους, Ίο, Καβάλα, Κάλυμνο
Διαβάστε το δεύτερο τμήμα της έκθεσης για Κάρπαθο, Κάσο, Καστέλι Κισσάμου, Καστελόριζο, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κίμωλο, Κουφονήσι, Κύθηρα, Κύθνο, Κυλλήνη, Λήμνο, Λειψούς, Λέρο, Λευκάδα, Μεγίστη, Μαντούδι, Μέθανα, Μήλο
Διαβάστε το τρίτο τμήμα της έκθεσης για Μύκονο, Μυτιλήνη, Νάξο, Νεάπολη, Νίσυρο, Οινούσσες, Παξούς, Πάρο, Πάτμο, Πάτρα
Διαβάστε το τέταρτο τμήμα της έκθεσης για Πειραιά, Δραπετσώνα
Διαβάστε το πέμπτο τμήμα της έκθεσης για Πόρο, Ραφήνα, Ρέθυμνο, Ρίο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σαμοθράκη, Σάμο, Σαντορίνη, Θηρασιά, Σέριφο, Σίφνο, Σέριφο, Σητεία, Σίκινο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σούδα, Σπέτσες, Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Τήνο, Ύδρα, Φολέγανδρο, Χάλκη, Χίο, Ψαρά