14.7 C
Aigio
Τρίτη, 15 Απριλίου, 2025
spot_img

Ο Β. Αϊβαλής στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις κυκλοφοριακές αλλαγές στην Πάτρα

Βασίλης Αϊβαλής για αντιδρομήσεις: «Αφήσατε να περάσουν επτά μήνες, για να κάνετε αυτό που εξ’ αρχής σας λέγαμε! Κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη»

Στις ευθύνες της Δημοτικής Αρχής της Πάτρας που οδήγησαν σε μεγάλη καθυστέρηση το ζήτημα της απεμπλοκής του προβλήματος που ανέκυψε με τις αντιδρομήσεις των οδών Κορίνθου και Κανακάρη, παρά το γεγονός ότι η παράταξη «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» είχε εξ’ αρχής προτείνει την, εν τέλει ακολουθούμενη οδό επίλυσης, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου  ο επικεφαλής της παράταξης,Βασίλης Αϊβαλής.

Ο κ. Αϊβαλής επεσήμανε επίσης και άλλες σοβαρές παραλείψεις ή αστοχίες ως προς τον χειρισμό του κυκλοφοριακού που συνεχώς οξύνεται στην πόλη, επισημαίνοντας  ότι δημιουργείται μια ασφυκτική κατάσταση με αποδέκτες τους πολίτες, με αποτέλεσμα,  ακόμη και αν εφαρμοστούν κάποια στιγμή οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, να μην οδηγηθούμε σε επίλυση του προβλήματος αλλά σε μερική μόνο διευθέτησή του

Το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του κ. Αϊβαλή έχει ως εξής:

«Όταν τον Σεπτέμβριο του 2024 σε αντίστοιχη Δημοτική Επιτροπή μας ενημερώσατε για την απόρριψη, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση (27/5/24),   της 142/24.04.24 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου περί κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη μας, σας διατυπώσαμε σαφώς την πρότασή μας να ζητήσετε άμεσα έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το κομμάτι των δρόμων  που χαρακτηρίζονται ως εθνικό δίκτυο από την ΠΔΕ.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα μάλιστα που θέσατε τότε περί δημιουργίας δεδικασμένου ιδιοκτησίας και αρμοδιοτήτων επί των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, σας προτείναμε να αναγραφεί με σαφή τρόπο στο αίτημά μας προς την Περιφέρεια ότι η ενδεχόμενη έγκριση κατ’ εμάς δεν δημιουργεί το οποιοδήποτε δεδικασμένο διατηρώντας κάθε μας επιφύλαξη σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Μας γνωστοποιήσατε τότε, ότι αυτό ήταν κάτι που δεν επρόκειτο να κάνετε.

Για εμάς ήταν δεδομένο ότι αυτή ήταν η μόνη λύση και μάλιστα από τις γνώσεις και τις επαφές μας με το υπουργείο ήμασταν σε θέση να γνωρίζουμε ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει άλλη λύση απεμπλοκής.

Πολλώ δε μάλλον αφού, εκ του αποτελέσματος, δεν ευδοκίμησε η πρόταση του ΤΕΕ/ΤΔΕ για εφαρμογή του άρθρου 52 του ΚΟΚ βάση του οποίου κατ’ εξαίρεση θα μπορούσαν να εφαρμοστούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από τις κατά τόπους αρμόδιες Αστυνομικές Διευθύνσεις, γιατί δεν υπήρχαν εγκεκριμένες από το Υπουργείο μελέτες όπως λανθασμένα αναγραφόταν στην εισήγηση της Δημοτικής Αρχής!

Αφήσατε δηλαδή να περάσουν σχεδόν επτά μήνες, με τις όποιες συναντήσεις πραγματοποιήσατε, για να πάρετε απόφαση να υλοποιήσατε την πρότασή μας και να αποστείλετε το αίτημά μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Χρειάστηκε επίσης να περάσει  σχεδόν ένας χρόνος για να μας ξαναφέρετε στο Δημοτικό Συμβούλιο την έγκριση Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων, δημιουργώντας έτσι με τις επιλογές σας αυτές κυκλοφοριακή ασφυξία ήδη σχεδόν 10μήνες στην πόλη μας.

Και όλα αυτά για μια αντιδρόμηση η οποία θα έπρεπε να έχει γίνει  πριν την έναρξη των αναπλάσεων στην πόλη, ώστε να «αναγνωστούν» και να «θεραπευτούν» τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν στην πράξη καθώς όλοι ξέρουμε ότι άλλο οι μελέτες και άλλο η καθημερινή πραγματικότητα η οποία φέρνει στο φως προβλήματα και παραμέτρους που δεν έχουν προβλεφθεί.

Όμως ακόμη και πριν ένα μήνα που αποφασίσατε να ακολουθήσετε τον τρόπο που τόσο στα θεσμικά όργανα όσο και δημόσια σας υποδείξαμε, και πάλι δεν επιτύχατε το κατ’ εμάς επιθυμητό αποτέλεσμα και η κυκλοφοριακή ασφυξία θα συνεχίσει να υφίσταται.

Και αυτό διότι το Περιφερειακό Συμβούλιο όπου στείλατε το θέμα, επειδή  ίσως δεν μεριμνήσατε, αποφάσισε την έγκριση μελετών και όχι την έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν σίγουρο ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και πάλι δεν θα μπορεί να εγκρίνει την αντιδρόμηση, και κατά την γνώμη μας, και πάλι θα πρέπει το θέμα να εισαχθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Σας καλούμε να μεριμνήσετε λοιπόν κάνοντας τα απαραίτητα για το καλό της πόλης πριν βγούμε και πάλι αληθινοί.

Πέραν όμως των ανωτέρω να σημειώσουμε ότι και η αντιδρόμηση να συμβεί, η κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη μας δεν θα αρθεί αλλά μόνο θα περιοριστεί. Διότι σας θυμίζουμε ότι, όπως αποδείξαμε στην προηγούμενη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, η μελέτη όταν έγινε σε επίπεδο μετρήσεων  κυκλοφοριακού φόρτου, δεν είχε λάβει υπόψιν την ύπαρξη του ποδηλατόδρομού της Όθωνος Αμαλίας. Σημειώστε μάλιστα ότι η μελέτη, ακόμη και χωρίς την ύπαρξη του ποδηλατοδρόμου επισημαίνει ότι τις ώρες αιχμής παρουσιάζεται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Όπως αντίστοιχη κυκλοφοριακή συμφόρηση θα υπάρχει και στον κόμβο Κουρτέση όπου και εκεί θα χρειαστούν επικουρικές  διατάξεις διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Από την άλλη μεριά, μετά την προηγούμενη απόφασή μας στο ΄Δημοτικό Συμβούλιο, για έναν ολόκληρο χρόνο δεν αξιοποιήσατε και δεν προβήκατε σε πρωτοβουλίες εξομάλυνσης του προβλήματος της στάθμευσης που ήδη οξύνεται υπερβολικά και θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι συμπολίτες μας, κυρίαρχα μόνιμοι κάτοικοι αλλά και μη, από τις χαμένες θέσεις στάθμευσης που θα υπάρξουν με την υλοποίηση της αντιδρόμησης.

Κλείνοντας, σε ό,τι αφορά  στο θέμα της διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πόλη μας θέλω να υπογραμμίσω ότι η αποτυχία σας είναι εμφανής σε κάθε κάτοικο και επισκέπτη της πόλης μας καθώς τα πράγματα έχουν γίνει αφόρητα. Πρέπει να ενσκήψετε στο εν λόγω πρόβλημα του κυκλοφοριακού και να αντιμετωπίζετε τα πράγματα με περισσότερη γνώση στο αντικείμενο, και περισσότερη σπουδή. Αλλιώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα συνεχίσει να γιγαντώνεται στην πόλη μας.

Εμείς ως παράταξη συνεχίζουμε να στηρίζουμε τις αντιδρομήσεις που είναι ένα διαχρονικό και πάγιο αίτημα επισημαίνοντας ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο  διαχειρίζεστε το ζήτημα, όπως και όλη την κυκλοφορία στην πόλη μας είναι μη αποδεκτός για εμάς, για να μην πούμε απαράδεκτος». 

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα