5.3 C
Aigio
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Πάνω από 1.000 προϊόντα στις νέες λίστες – Πρεμιέρα για το «καλάθι του διαβητικού»


Το «φράγμα» των 1000 μοναδικών κωδικών προϊόντων αναμένεται να σπάσουν σήμερα στο “καλάθι του νοικοκυριού” οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν το μέτρο. Οι σχετικές λίστες που κοινοποίησαν ήδη από χθες το βράδυ στην ειδική πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης έχουν διευρυνθεί, έπειτα απ’ τις προσθήκες νέων κατηγοριών στις οποίες προχώρησε την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο (σσ “γλυκαντικές ουσίες” κατάλληλες για διαβητικούς, όπως η στέβια, και προϊόντα βρώμης), τις επεκτάσεις υφιστάμενων, όπως τα “κατεψυγμένα λαχανικά” και τις συγχωνεύσεις άλλων.

Παράλληλα φαίνεται απ’ τα προκαταρκτικά στοιχεία που κοινοποίησε χθες το βράδυ ο υπ. Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης πως αυξάνεται το ισοζύγιο των προϊόντων των οποίων η τιμή ακολουθεί πτωτική πορεία έναντι αυτών που παρουσιάζουν αυξήσεις.

Συγκεκριμένα από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία ανά αλυσίδα, τα 192 μειώθηκαν, τα 43 αυξήθηκαν ενώ τα υπόλοιπα διατηρούν την ίδια τιμή. Αναλυτικότερα στοιχεία αναμένεται να δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης και των τελευταίων λιστών νωρίς το πρωί.

Τόσο το γεγονός ότι οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα αυξάνονται, όσο και το ότι καταγράφεται μία τάση αποκλιμάκωσης των τιμών σε προϊόντα της λίστας λόγω των προσφορών δείχνουν ότι το “καλάθι” πλέον αρχίζει να “εργαλειοποιείται” απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό. Κι αυτό καθώς φαίνεται απ’ τη διαχείριση του μέτρου που οι ίδιες κάνουν τις τελευταίες εβδομάδες στην προσπάθεια να διατηρήσουν τη σύνδεση τους με τον καταναλωτή και παράλληλα να εμφανίσουν το επικοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Γι αυτό εξάλλου και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται και το εξής φαινόμενο. Μετά την αρχική κοινοποίηση των λιστών κάθε Τετάρτη πρωί και αφού αυτές έχουν αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα, η πλειοψηφία των αλυσίδων προχωρούν σε τροποποίηση τιμών μέσα στην ημέρα (σσ η νομοθετική ρύθμιση τους δίνει τη δυνατότητα μόνο της μείωσης) σε ορισμένους ιδιαίτερα ταχυκίνητους κωδικούς προϊόντων. Η μέρα επίσης δεν είναι τυχαία, αφού οι αλυσίδες συνεχίζουν στην πλειοψηφία τους να δημοσιοποιούν κάθε Πέμπτη το νέο φυλλάδιο προσφορών.

Αυτό γίνεται κυρίως σε προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας, στα οποία οι αλυσίδες έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους αλλά και έλεγχο σε κόστος, αποθέματα κοκ είτε σε προϊόντα για τα οποία έχει υπάρξει ήδη συμφωνία με τον προμηθευτή για συγκεκριμένες προσφορές.

Οι αλυσίδες με ιδιωτική ετικέτα πάντως εξακολουθούν να έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη συνολική αξία του «καλαθιού» που παρουσιάζουν. Δεν είναι τυχαίο πως σταθερά συγκεκριμένη αλυσίδα hard discounter εξακολουθεί να παρέχει το πιο φθηνό σε αξία καλάθι ενώ τις τελευταίες εβδομάδες αλυσίδες που χρησιμοποίησαν στην αρχή πολλά επώνυμα προϊόντα, πλέον να κάνουν στροφή κι αυτές προς την ιδιωτική ετικέτα. Γι αυτό επίσης δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το ακριβότερο “καλάθι” παρουσιάζουν σήμερα εταιρείες που δεν διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως είναι οι δύο ψηφιακές πλατφόρμες και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που εφαρμόζουν το μέτρο!

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα