20.1 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

ΠΑΤΡΑ: ΟΧΙ Αποκεντρωμένης στον Δήμο για αντιδρομήσεις

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Δυτικής Ελλάδας απέρριψε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Πατρών για τις «επαναστατικές» αντιδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, ιδίως στο κέντρο της  Πάτρας.

Ως γνωστόν, με την (υπ’ αριθμ. 142/24-4-2024) απόφασή του το ΔΣ προχώρησε στις σχετικές εγκρίσεις, με ορίζοντα εκτέλεσης των έργων το 2026, όσον αφορά στις αντιδρομήσεις των κεντρικών οδών της Πάτρας (Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος, Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως και αμφιδρόμηση της Αγίας Σοφίας), ωστόσο έναν μήνα αργότερα η Αποκεντρωμένη απέρριψε τη βούλησή του!

Στο αιτιολογικό της υπ. αριθμ. 41745/27-5-2024 απορριπτικής απόφασης κυριαρχεί το σκεπτικό ότι οι οδοί Κορίνθου και Ελευθερίου Βενιζέλου ανήκουν στην Περιφέρεια και γι’ αυτό απαιτείται έγκριση των αλλαγών από το περιφερειακό συμβούλιο.

Ακόμη δε, και στην υποθετική περίπτωση που «ταυτισθεί» η Περιφέρεια με τον Δήμο, πάλι η Αποκεντρωμένη θα είναι αυτή η οποία θα αποφανθεί για τη νομιμότητα της απόφασης του περιφερειακού συμβουλίου.

Σημειωτέον ότι στην απορριπτική απόφαση της Αποκεντρωμένης υπογραμμίζεται ότι η έγκριση αφορά και στους δρόμους που «συμβάλλουν και επηρεάζουν» τις οδούς στις οποίες επέρχονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Εν κατακλείδι, το αμφιλεγόμενο πλάνο της δημοτικής αρχής Πελετίδη, που έχει ούτως ή άλλως εγείρει αντιδράσεις, προσκρούει στον νόμο (άρθρο 52 του ΚΟΚ) που δεν αφήνει περιθώρια στην Αποκεντρωμένη για την όποια διασταλτική ερμηνεία του. Αλλωστε, υπάρχει το προηγούμενο του Δήμου Αμαρουσίου, που είχε προχωρήσει σε ανάλογες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, αγνοώντας την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Ηλθε, όμως, το ΣτΕ και ακύρωσε όλες τις «αυθαιρεσίες» του Δήμου!

Με δεδομένες τις προαναφερθείσες συνθήκες, περιπλέκεται, αν όχι τινάζεται στον αέρα (!), η αμφισβητούμενη φιλοδοξία της δημοτικής αρχής για τις αντιδρομήσεις.

Παράδειγμα: Εχει, ήδη, αποφασίσει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ότι δεν μπορεί να «ακουμπήσει» ο Δήμος Πάτρας τις οδούς Κορίνθου και Ελ. Βενιζέλου, που συμβάλλουν και επηρεάζουν τις παρεμβάσεις σε κάθετους και παράλληλους δρόμους. Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια λέει ότι για να εγκρίνει την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, πρέπει να έχουν γίνει οι αντιδρομήσεις της Κορίνθου και της Κανακάρη. Ομως, αντιδρόμηση δεν έχει γίνει, αλλά έχει απορρίψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Αποκεντρωμένη. Μύλος δηλαδή!

Στα παραπάνω, αξίζει να προστεθεί και ο προβληματισμός ο οποίος έχει κατατεθεί από την «Ερασμος Μηχανική ΕΠΕ», που παρέδωσε το 2022 τις μελέτες της για τις αντιδρομήσεις στον Δήμο Πατρέων. Συμπλέει, μεν, η Εταιρεία με τη δημοτική αρχή και προτείνει τις κυκλοφοριακές αλλαγές που γνωρίζουμε, ωστόσο επισημαίνει ότι «για τόσο μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις πρέπει να αξιολογηθεί το σύνολο των επιπτώσεών τους»!

Κι ενώ οι εξελίξεις συνιστούν εμπλοκή, με διαστάσεις που δεν μπορούν να προβλεφθούν στον παρόντα χρόνο, ενδυναμώνεται η καχυποψία στους δημότες για τη σκοπιμότητα αλλά και αποτελεσματικότητα του Κυκλοφοριακού Σχεδίου του Δήμου.

Η εν λόγω πεποίθηση προκύπτει από το γεγονός ότι διευρύνεται ο Σύλλογος αντίθεσης με τις ρυθμίσεις, που έχει ιδρυθεί από κατοίκους της οδού Κανακάρη, με τη συμμετοχή πολλών άλλων πολιτών, που σύντομα θα δώσουν το δημόσιο στίγμα τους και θα ζητήσουν να εγκαταλειφθεί η προχειρότητα και αποσπασματικότητα με την οποία θεωρούν ότι αντιμετωπίζεται το μείζον πρόβλημα του Κυκλοφοριακού.

Μετ’ επιτάσεως τονίζεται από μέλη του ότι η Πάτρα πρέπει να «επιστρέψει» στο πνεύμα της μελέτης του καθηγητή Βαγγέλη Ματσούκη και όλες οι άλλες μεμονωμένες μελέτες να… αρχειοθετηθούν γιατί δεν δίνουν βιώσιμες λύσεις!


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα