| Μπρος σε «γκρεμό» οι ταξιτζήδες που δηλώνουν «αβοήθητοι» απ’ τα χρόνια των μνημονίων. Η επιβεβλημένη αλλαγή στόλου δεν επιδοτείται, ενώ απειλή θα είναι η επιστροφή στο ΦΠΑ 24% τον Ιούλιο…
Ταξιτζήδες που αλλάζουν επάγγελμα, ταξιτζήδες που πασχίζουν με «νύχια» και με «δόντια» να κρατήσουν τη δουλειά… Κι όλα αυτά, ενώ η κίνηση είναι στο ναδίρ, η μη βοήθεια απ’ το κράτος στο ζενίθ και ταυτοχρόνως δύο τεράστια εμπόδια μπροστά τους: το πρώτο, η αναγκαία αλλαγή του στόλου και δεύτερον, η επιστροφή του ΦΠΑ στο 24% από 1η 7ου του 2024, κάτι που θα είναι η «ταφόπλακα» στον κλάδο!
Αυτό είναι συνοπτικά το τοπίο γύρω από ένα επάγγελμα που για να το ασκήσει κανείς πριν από μερικά χρόνια ίσως χρειαζόταν να βάλει και μέσον – ή κάποιον «κολλητό» – προκειμένου να αγοράσει μια άδεια για να ‘χει «ήσυχο» το κεφάλι του από άποψη δουλειάς και εισοδήματος. Όσο δύσκολο κι αν ήταν, τουλάχιστον εξασφάλιζε τον βιοπορισμό της οικογένειας. Αλλά τώρα, οι ταξιτζήδες, ωσάν άλλοι σύγχρονοι Ηρακλήδες που νίκησαν τον Ανταίο ή και τον Χάρο για να ελευθερώσουν την Άλκηστη, δείχνουν ανήμποροι να διαχειριστούν το «κοκτέιλ» των φορολογικών βαρών, των ακριβών καυσίμων, της εκτόξευσης του κόστους συντήρησης τουλάχιστον στο 40%, αλλά και των όσων άλλων έπονται.
Βλέπετε, όπως τονίζει ο Πρόεδρος των Ταξιτζήδων της Πάτρας και περιχώρων, κ. Γιώργος Σίδερης, όλα τα παραπάνω καλούνται να τα αντιμετωπίσουν οι περίπου 800 συνάδελφοί του την ίδια περίοδο που… «το κράτος δεν βοηθά πουθενά». Και ενώ… «η πτώση της κίνησης είναι πάνω από 20 με 30%», ποσοστό μάλιστα που αφορά σύγκριση με πέρυσι τέτοια εποχή, όταν ούτως ή άλλως ο τζίρος ήταν και πάλι σε χαμηλά επίπεδα. «Γνωρίζαμε πάντα ότι μετά τις γιορτές οι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος ήταν υποτονικοί, αλλά τέτοιο πράγμα πρώτη φορά βλέπουμε».
ΑΙΤΗΜΑΤΑ: ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΛΟΥ, «ΟΧΙ» ΣΤΟΝ ΦΠΑ 24%
Απ’ τα μνημόνια κι έπειτα, τραβούν την ανηφόρα…
Το πιο σημαντικό όλων, αυτή την περίοδο, είναι να δοθεί επιδότηση για να αντικαταστήσουν τον στόλο.
«Το 50 με 60% των ταξί είναι 20ετίας καθώς αποκτήθηκαν στους Ολυμπιακούς αγώνες. Πρέπει να έρθουν νέα οχήματα», τονίζει ο κ. Σίδερης.
Όμως αποκαλύπτει ότι είναι «ο μόνος κλάδος που δεν επιδοτείται για αντιρυπαντικά οχήματα» καθώς το Υπουργείο Μεταφορών επιδοτεί «μόνο ηλκεκτροκινούμενα».
Ήδη το σωματείο επιδιώκει να έρθει σε συνεννόηση με την Αχαιή αρμόδια Υφυπουργό κα Χριστίνα Αλεξοπούλου με την ελπίδα ότι θα παρέμβει καταλυτικά στο θέμα, αφού έγκειται στις αρμοδιότητές της!
ΦΠΑ 24%
Ο δεύτερος, μέγας, «πονοκέφαλος» για τους ταξιτζήδες είναι ότι βάσει του Προϋπολογισμού προβλέπεται να επιστρέψουν στον ΦΠΑ 24%, από 13% που είναι σήμερα. «Και θα είμαστε ο μόνος μεταφορικός κλάδος που θα υποστεί κάτι τέτοιο», δηλώνει ο κ. Σίδερης, αφήνοντας να συμπεράνει κανείς πως οι αποφάσεις λαμβάνονται λες και κάποιος επιθυμεί να βάλει «λουκέτο» στον κλάδο! «Να σημειωθεί», επισημαίνει ο Πρόεδρος των ταξιτζήδων, «ότι περάσαμε μνημόνια, μετά στο ‘καπάκι’ την πανδημία όπου εμείς υπολειτουργούσαμε χωρίς να πάρουμε τίποτα, μετά την ενεργειακή κρίση και αμέσως μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Διαχειριζόμαστε, δηλαδή, μια 14χρονη κρίση χωρίς να έχουμε ενισχυθεί πουθενά, σε σχέση με άλλα μεταφορικά μέσα, κι όταν τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας αυξάνουν διαρκώς».
ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ!
Είναι αλήθεια ότι ταξιτζήδες αλλάζουν επάγγελμα. Μεμονωμένες περιπτώσεις προς το παρόν, αλλά ανησυχητικό το φαινόμενο. «Δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και αλλάζουν εργασιακή στέγη, απλά, γιατί δεν… βγαίνει», λέει στην «Πολιτεία» ο Πρόεδρος του Ραδιο-Ταξί 18300, κ. Μιχάλης Μανωλόπουλος.
Δίνει ένα χαρακτηριστικό – δικό του – παράδειγμα για να καταλάβουμε… τι μεροκάματο βγάζουν αλλά και πώς το βγάζουν…!
«Σήμερα», λέει κ. Μανωλόπουλος, «από τις 8μιση το πρωί που τέλειωσα με το σχολικό δρομολόγιο, έκανα μόνο τρεις κούρσες ως τις 12μιση με μία μετά το μεσημέρι. Εχθές αντιστοίχως, για την ίδια ώρα έκανα τέσσερις κούρσες». «Τι μεροκάματο, λοιπόν, να βγει; Πώς θα βγουν τα έξοδα του αυτοκινήτου; Και πώς θα περισσέψουν για το σπίτι και τις υποχρεώσεις…;», αναρωτιέται ο εκπρόσωπος των ιδιοκτητών που ανήκουν στο Ράδιο-Ταξί 18300 της Πάτρας.
Περιγράφοντας, επί της ουσίας, όσα πρακτικά θέματα αντιμετωπίζουν οι εν λόγω επαγγελματίας και κάποιοι οδηγούνται στην τολμηρή απόφαση αλλαγής επαγγέλματος.
ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΟΥΛΕΙΑ
Δύο είναι τα βασικά προβλήματα, οι κύριες αιτίες της αναδουλειάς. Πρώτα απ’ όλα, φυσικά είναι η έλλειψη χρημάτων από τους πολίτες – εν δυνάμει πελάτες. «Εμείς δουλεύουμε με συνταξιούχους, φοιτητές, με ανθρώπους που θέλουν να πάνε σε μια δουλειά τους. Αν όμως τα χρήματα δεν φθάνουν για το μήνα, ταξί θα πάρουν…;», σχολιάζει ο κ. Μανωλόπουλος. Αλλά τόσο ο ίδιος, όσο και ο Πρόεδρος όλων των ταξιτζήδων της Πάτρας, ο κ. Σίδερης, αποδίδουν την αιτία κακού και στο «τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Πάτρας»! Και αυτό, γιατί, όπως λένε, το κυκλοφοριακό οδηγεί πολλούς στο να μην χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ ξέρουν ότι… κάπου θα παρκάρουν, έστω και σε διπλή σειρά. «Έτσι, πολλοί προτιμούν να μην πάρουν ταξί αφού σκέφτονται ακόμα και την επιβάρυνση της ταρίφας από την καθυστέρηση άφιξης λόγω κίνησης στον δρόμο», εξηγεί ο κ. Σίδερης.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ