Ο ΔΗΜΟΣ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ
– Κορύνες απαγορεύονται σε πόλεις άνω των 100.000 κατοίκων. «Αλλά επιτρέπεται η είσοδος οχημάτων και λεωφορείων σε αντίθετο ρεύμα;» αναρωτιούνται αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.
του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφημ. Πολιτεία)
Η Τροχαία Πατρών επιμένει στη λύση με τις κορύνες σε δρόμους και σημεία όπου δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη πιο αποτελεσματική λύση για το κυκλοφοριακό. Επιμένει ιδιαίτερα, μάλιστα, για το τμήμα της Γούναρη μεταξύ Αγίου Ανδρέου και Μαιζώνος, όπου ώρες αιχμής, που τα καφέ του πεζοδρόμου είναι γεμάτα κόσμο, τα παρανόμως παρκαρισμένα οχήματα δεξιά κι αριστερά του δρόμου, αφήνουν μόνο μία νοητή λωρίδα κυκλοφορίας, στο μέσον του οδοστρώματος, και για τις δυο κατευθύνσεις, (κάθοδος – άνοδος). Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο τα βράδια και λόγω ελλιπούς φωτισμού ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνει. Έτσι, ο διοικητής της Τροχαίας, Χρήστος Ντεμίρης, εμμένει στην έκκλησή του προς τον Δήμο, να εξετάσει το θέμα να τοποθετούν κορύνες στη μέση.
Ο ΔΗΜΟΣ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΟΜΟ
Αλλά το ερώτημα είναι, «τελικά επιτρέπονται ή όχι, κορύνες, στους δρόμους μιας πόλης;». Το αναφέρουμε καθώς σε προηγούμενο δημοσίευμα της εφημερίδας παρουσιάστηκε η άποψη, εκ μέρους του Δήμου, άποψη που παραπέμπει στον Νόμο σύμφωνα με τον οποίο «δεν επιτρέπονται κορύνες σε δρόμους πόλεων άνω των 100.000 κατοίκων, εκτός και αν προϋπήρχαν», (πχ Ελληνος Στρατιώτου). Αν, για παράδειγμα, είχαν διατηρηθεί οι κορύνες στην Αγίου Ανδρέου, τώρα η οδός θα συνέχιζε να παίρνει «ανάσες», όπως τότε. Έτσι, ο Δήμος δεν προσανατολίζεται σε λύση με τις κορύνες, βασιζόμενος στον Νόμο. Από την άλλη, όμως, κορύνες υπάρχουν σε πολλές μεγαλουπόλεις. Στη Λάρισα, τον Βόλο, στα Ιωάννινα, στην Καλαμάτα και αλλού. Για να μην πούμε τι γίνεται σε Ευρωπαϊκές πόλεις, όπου το συγκεκριμένο μέτρο είναι σύνηθες εδώ και δεκαετίες, κι εκεί δεν μιλάμε μόνο για κορύνες αλλά ακόμα και για πλαστικά στηθαία.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΥΜΑ;
Επίσης, μια σημαντική διάσταση μπαίνει διαμέσου τοποθετήσεων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ., καθώς και του ίδιου του διοικητή της Τροχαίας, οι οποίοι αναρωτιούνται το εξής αυτονόητο: «Δηλαδή, το να μπει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, το αστικό λεωφορείο που κατεβαίνει ή ανεβαίνει την Γούναρη ή όποιο άλλο ΙΧ, είναι νόμιμο;». Και αυτό είναι το ερώτημα που κλονίζει σε μεγάλο βαθμό τον παραπάνω νομικό ισχυρισμό για τις κορύνες.
Διότι τα πάντα εφαρμόζονται ή όχι, με βάσει την επικινδυνότητα και με γνώμονα το συμφέρον και την ασφάλεια του κοινωνικού συνόλου. Άρα, λοιπόν, είναι θέμα που μάλλον πρέπει απλώς να τεθεί σε τραπέζι διαλόγου. Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι το σίγουρο. Ότι ελλείψει αστυνομικού προσωπικού και αυξημένης ανάγκης αστυνόμευσης εξαιτίας του αμείωτης έντασης κυκλοφοριακού χάους, διά διπλο και τριπλο-παρκαρισμένων, η Τροχαία Πατρών ζητά διακαώς να μπουν κορύνες, και στο προαναφερόμενο τμήμα της Γούναρη, αλλά και σε άλλους δρόμους, όπως και η Αγίου Ανδρέου.