20.7 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Πάτρα – Ρίο με ταξί κοστίζει πια… 10-12 ευρώ! Όσο να πας… Αθήνα με λεωφορείο!

του Αχιλλέα Ροδίτη

Είναι σφόδρα αντίθετοι και οι ταξιτζήδες με τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν προ καιρό στο κόμιστρο, διότι αυτό που ζητούσαν ήταν να τους επιδοτηθούν στα καύσιμα και τα λειτουργικά τους έξοδα και όχι να επιβαρυνθούν οι πελάτες κι έτσι να μειωθεί η δουλειά… όπως ακριβώς διαπιστώνεται ότι ήδη συμβαίνει στην Πάτρα…!

Θέλεις να πάς από την Πάτρα στο Ρίο με ταξί; Θα πληρώσεις… 10 ευρώ τουλάχιστον! Κι αν πρέπει να γυρίσεις πάλι με ταξί, τότε θα σου ‘φύγει ένα 20ρικο στα σίγουρα, ίσως και παραπάνω. Αν το καλοσκεφτείς κι αν βέβαια δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος να μετακινηθείς προς τα εκεί, ίσως τελικά να συμφέρει καλύτερα να επιλέξεις να πας με το υπεραστικό λεωφορείο στην Αθήνα, βάζοντας ένα 10ρικο ακόμα…, αφού το εισιτήριο είναι 32 ευρώ πήγαιν’ έλα!

Αλλά αν πράγματι επείγει να μεταβείς στο Ρίο για κάτι σημαντικό, (πχ: στο νοσοκομείο), αλλά δεν έχεις δικό σου μεταφορικό μέσο ή δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις λεωφορείο, τότε στα σίγουρα θα ξοδέψεις όσα θα θελες για το Πάτρα – Αθήνα με το ΚΤΕΛ!

Όλα αυτά βέβαια μετά τις πρόσφατες αυξήσεις που ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών (η εφαρμογή του νέου τιμολογίου θα ισχύει μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) στην ελάχιστη χρέωση κάθε κούρσας. Που από τα 3,16 ευρώ έφτασε στα 4 ευρώ . Με την «πτώση σημαίας» να αυξάνεται επίσης στα 1,80 ευρώ, από το 1,19 ευρώ που ήταν και την μονή ταρίφα να κοστίζει πια 0.90 ευρώ από μόλις 0,68 ευρώ πριν. Και τέλος, η διπλή ταρίφα από το 1,19 ευρώ ανεβαίνει στο 1,25 ευρώ.

Έτσι, το κόστος κάθε μετακίνησης με ταξί αναπροσαρμόζεται για τον πελάτη, με τον πρόεδρο των μελών του ΡΑΔΙΟ – ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300, Ντίνο Τζουβέκα, να μιλά για κόστος άνω των 10 ευρώ στη διαδρομή Πάτρα – Ρίο ή περίπου στα 7,5 με 9 ευρώ για την μετάβαση απ’ το ιστορικό κέντρο της Πάτρας προς την περιοχή των Ζαρουχλεϊκων!

«ΔΕΝ ΘΕΛΑΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ… ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΘΕΛΑΜΕ»


Αλλά για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, οι Ταξιτζήδες… ΔΕΝ ήθελαν τέτοιες αυξήσεις. Αυτό που επίμονα ζητούσαν ήταν η οικονομική τους στήριξη μέσω επιδοτήσεων είτε στα καύσιμα, είτε στη φορολογία, είτε ακόμα και στα λάδια και τα service. Δικαίως, αφού επί 13 χρόνια δεν αυξήθηκε ούτε ένα σεντ το κόμιστρο των ταξί.

«Αντιθέτως εμείς επιβαρυνθήκαμε όλα αυτά τα χρόνια τις συνεχιζόμενες αυξήσεις σ’ όλα τα είδη. Ο κακομοίρης ο ταξιτζής απορροφούσε τόσα χρόνια τις ανατιμήσεις στα καύσιμα, στα λάδια, στη φθορά των οχημάτων, παντού…» τονίζει ο κ. Τζουβέκας.

Σημειώνοντας ότι το κράτος «βολευόταν» τόσα χρόνια που οι ταξιτζήδες απορροφούσαν την ακρίβεια. Κι αντί πλέον να βάζει το ίδιο «πλάτη», μετακυλύει το κόστος στον πελάτη. «Αλλά με την τακτική αυτή θα μειωθεί περαιτέρω η δουλειά μας. Και το κράτος θα είναι αλώβητο αφού δεν θα ‘χει βάλει ποτέ το χέρι στην τσέπη…», τονίζει ο εκπρόσωπος του ΡΑΔΙΟ – ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ 18300.

Εκτιμώντας ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αν μειωθεί κι άλλο η δουλειά: «Βάζω 30 ευρώ ημερησίως για 15 λίτρα πετρελαίου. Παίρνω κούρσα απ’ το κέντρο για Ζαρουχλέικα. Αλλά μετά πρέπει να βρω πελάτη για να γυρίσω πίσω. Ειδάλλως θα έχω ξοδέψει το καύσιμο και θα έχω μπει… μέσα». Μ’ άλλα λόγια, οι ταξιτζήδες πάλι χαμένοι θα βγουν. Και μετά τις νέες αυξήσεις…!

ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΑ ΤΑΞΙ:

  • Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ΤΑΞΙ βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ .
  • Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει) .

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα