14.1 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Πάτρα: Ξεκινά το μεγάλο έργο αποκατάστασης της παράκτια ζώνης Ρίου – Αγ. Βασιλείου

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα πολύ σημαντικό έργο για την Πάτρα, με έντονο περιβάλλοντικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Πρόκειται για την αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου  έργο που όχι μόνο θα δώσει λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα στη βόρεια ακτογραμμή της Πάτρας, αλλά θα αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με την προστασία της ακτογραμμής και του οικιστικού περιβάλλοντος.

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, προχώρησε σήμερα, Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024, στην υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.

Το έργο αφορά τον οδικό άξονα της οδού Ποσειδώνος (από τη συμβολή της με την οδό Συρογιάννη έως την οδό Τραπεζούντος) σε μήκος περίπου 1.070 μ. και της οδού Ελευθερίας από τον ποταμό Σέλεμνο έως τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου σε μήκος περίπου 1.450 μ. Δηλαδή συνολικά 2.520 μ.

Φορέας υλοποίησης για τη σημαντική παρέμβαση αποκατάστασης από τη διάβρωση είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Αχαΐας, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης που έχει συναφθεί μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Δήμου Πατρέων. 

Με συντονισμένες ενέργειες και συστηματική διεκδίκηση εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 9.65 εκ ευρώ από το τομεακό του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποκατάσταση των τεχνικών υποδομών και ταυτόχρονα ο έλεγχος του φαινομένου της διάβρωσης με τεχνικές διατάξεις, οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν τα κατάντη, κατά την κατεύθυνση της στερεομεταφοράς τμήματα ακτής.

Συνοπτικά, για την αντιμετώπιση των τεχνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων της παράκτιας ζώνης στις περιοχές Ρίου και Ακταίου θα γίνει:

  • Επιδιόρθωση και αποκατάσταση της παραλιακής οδού Ρίου και Ακταίου με σύγχρονες κατασκευαστικές προδιαγραφές, με χρήση κυκλοφορίας οχημάτων και πρόβλεψη διακριτού χώρου κυκλοφορίας ποδηλάτων.
  • Αποκατάσταση με ειδική θεμελίωση αντιστήριξης των οδικών τμημάτων που έχουν υποστεί δομική αστοχία και προσφέρουν ελλιπή αντιστήριξη της παραλιακής οδού θέτοντας σε κίνδυνο την διέλευση πεζών και αυτοκινήτων.

Υλοποίηση έργων προστασίας και αποκατάστασης της ακτής από την διάβρωση με την εφαρμογή τεχνικής διάταξης ύφαλων κατασκευών συνδυαστικά με έργο τεχνητής αναπλήρωσης ακτής που από κοινού συνιστούν περιβαλλοντικά ήπιες μεθόδους. Από περιβαλλοντικής άποψης, ο συνδυασμός αυτός αποτελεί την λιγότερο παρεμβατική λύση ενώ από οικονομικής πλευράς εξοικονομεί σημαντικούς πόρους σε σύγκριση με την αντίστοιχη δαπάνη που απαιτείται για την κατασκευή συμβατικών κατασκευών προστασίας ακτών από την διάβρωση (κυματοθραύστες κλπ).

  • Κατασκευή εξωτερικής θωράκισης αποκατάστασης προστασίας των ειδικών αντιστηρίξεων καθ’ όλο το μήκος τους, σε άμεση επαφή.
  • Αποκατάσταση αγωγών αποχέτευσης ομβρίων με νέους στα οδικά τμήματα που αποκαθίστανται.

Στην συμβασιοποίηση του έργου παρευρέθηκαν και συνομίλησαν με τους αναδόχους για τη σημασία του έργου ο Αν. ΠεριφερειάρχηςΧαράλαμπος, Μπονάνος, οι Αντιπεριφερειάρχες ΠΕ Αχαϊας Φωκίων Ζαΐμης, Έργων και Υποδομών Βασίλης Γιαννόπουλος, Δημόσιας Υγείας Άννα Μαστοράκου, Επιχειρηματικότητας Έρευνάς και Καινοτομίας Τάκης Παπαδόπουλος, Τουρισμού Πάνος Σακελλαρόπουλος, Αθλητισμού Τάκης Αντωνόπουλος.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα