Περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στοχεύει να αντλήσει η κυβέρνηση από την έκτακτη εισφορά 33% στα υπερκέρδη των διυλιστηρίων, σύμφωνα με τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Real FM.
«Πρόκειται για μια δίκαιη απόφαση λόγω των πολύ υψηλών κερδών ως αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών στη διεθνή αγορά πετρελαιοειδών. Τα έσοδα, που αναμένεται να είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα του 2022, κοντά στα 300 εκατομμύρια ευρώ, θα κατευθυνθούν στη στήριξη του Προϋπολογισμού και ασφαλώς στη στήριξη ευάλωτων ομάδων στο τέλος του έτους και δη εκείνων των χαμηλοσυνταξιούχων που δεν έχουν δει αύξηση λόγω της προσωπικής διαφοράς», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Σε ποιους θα κατανεμηθούν τα χρήματα αυτά
Αυτοί που έχουν προτεραιότητα είναι οι συνταξιούχοι. Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΕΘΟ) ξεκινάει μια άσκηση προκειμένου να ξεκαθαρίσει πόσοι είναι οι συνταξιούχοι που χάνουν αύξηση των αποδοχών τους από 1/1/2025 λόγω προσωπικής διαφοράς.
Στη συνέχεια, το υπουργείο Οικονομικών θα είναι σε θέση να γνωρίζει ποιες άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες θα μπορέσουν να προστεθούν στο επίδομα που θα έχει μορφή κοινωνικού μερίσματος και αναμένεται να καταβληθεί κοντά στα Χριστούγεννα.
Η τελική απόφαση για το ποιοι θα λάβουν τα χρήματα αναμένεται να παρθεί από το ΥΠΕΘΟ μέσα στο καλοκαίρι και οι σχετικές ανακοινώσεις δεν αποκλείεται να γίνουν από τον ίδιο των Κυριάκο Μητσοτάκη στην ομιλία του στην ΔΕΘ. Από τα 300 εκατομμύρια ευρώ, τα 250 υπολογίζεται ότι θα διατεθούν για το σχετικό επίδομα και τα υπόλοιπα 50 αναμένεται να ενισχύσουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Σε περίπτωση που ακολουθηθεί το παλαιό μοντέλο για το κοινωνικό μέρισμα, δικαιούχοι θα είναι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά και άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων έως 1.600 ευρώ τον μήνα. Σε αυτή την κοινωνική ομάδα, το επίδομα θα κυμανθεί κλιμακωτά από 100 έως 250 ευρώ.
Δείτε ακόμη:
ΑΑΔΕ: Ενσωμάτωση δύο επιπλέον ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής
Εφόσον περισσέψουν χρήματα τότε θα συμπεριληφθούν την λίστα των δικαιούχων:
• ανασφάλιστοι υπερήλικες
• άτομα με αναπηρία
• μακροχρόνια άνεργοι
Τί αλλάζει στον ΦΠΑ
Την ίδια ώρα, από την 1η Ιουλίου μονιμοποιείται ο μειωμένος συντελεστής στα ταξί. Συγκεκριμένα, από το 24% στο 13%, με το εκτιμώμενο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος να ανέρχεται σε 45 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον, μειωμένος παραμένει ο συντελεστής και σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι σε take away και delivery. Το εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος σε αυτή την περίπτωση είναι 65 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Αντίθετα, ο ΦΠΑ επανέρχεται στο 24% μόνο στα σερβιριζόμενα, κατ’ αναλογία με τα υπόλοιπα μη αλκοολούχα ποτά, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση στα 43 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Παράγοντες της κυβέρνησης τονίζουν ότι η επιστροφή στο 24% έγινε επειδή στα σεβιριζόμενα υπάρχει μια πρόσθετη υπηρεσία που τα διαφοροποιεί από το take away και το delivery.