Στην τελική φάση, παραχώρηση χρήσης στην τοπική αυτοδιοίκηση, βρίσκεται το σχέδιο αξιοποίησης της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Αίγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Aigiovoice, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ολοκληρώνει τη διαβούλευση με τον ΟΣΕ με στόχο, μέσα στο 2024, να έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.
Το σχέδιο περιλαμβάνει την αξιοποίηση της γραμμής μέσω της διαμόρφωσης του μεγάλου περίπατου με άξονα και τον ποδηλατοδρόμο των 14 χλμ., σχέδια του δήμου Αιγιαλείας τα οποία υιοθέτησε και διεκδίκησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα η Περιφερειακή αρχή του Νεκτάριου Φαρμάκη.
Στην προσπάθεια πρωτοστατεί εδώ και μια 5ετία ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίωνας Ζαΐμης που ξεκίνησε την επεξεργασία της συμφωνίας ως Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Δυτικής Ελλάδος κατά την προηγούμενη θητεία από το 2019.
Πλέον ο κ. Ζαΐμης προετοιμάζεται για την πρόταση της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας στη ΓΑΙΑΟΣΕ, με στόχο την υπογραφή μιας σύμβασης πολυετούς παραχώρησης της παλιάς γραμμής ενώ γνώμη επί της συμφωνίας θα κληθεί να καταθέσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος.
Η Περιφέρεια ουσιαστικά από το 2019 και μετά έγινε σύμμαχος του αγώνα που δίνει ο δήμος Αιγιαλείας την αξιοποίηση της μήκους 14 χλμ. παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό Αίγιο και στόχο να μετατραπεί σε ποδηλατοδρόμο και πεζόδρομο.
Για να ξεπεραστούν εμπόδια με την διαδικασία μεταβίβασης και αποχαρακτηρισμού της συγκεκριμένης ζώνης κατά την τελευταία 5ετία έχουν γίνει αλλεπάλληλες επαφές με τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. Aπό το 2010 με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η παλιά γραμμή δεν χρησιμοποιείται πλέον.
Για την επικύρωση της συμφωνίας αυτής, ο Φωκίωνας Ζαΐμης βρέθηκε στα τέλη του περασμένου έτους στο γραφείο της Διευθύνουσας Συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ Ιωάννας Δούνια σε μια καθοριστική τελευταία προσπάθεια που έγινε για να ξεπεραστούν εμπόδια σε σχέση με την αξιοποίηση της παλιάς γραμμής. Είχε προηγηθεί επαφή και με τον διευθύνοντα του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη που ήδη έχει αποδεχθεί τον αποχαρακτηρισμό της ζώνης που λειτουργούσε το τρένο πριν την κατασκευή της νέας σύγχρονης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο Αίγιο. Πρόσφατα τον κ. Τερεζάκη για το ίδιο θέμα επισκέφθηκε και ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος.
Ο κ. Καλογερόπουλος προωθεί και το σχέδιο για την παραχώρηση χρήσης του Οδοντωτού με τη στήριξη του κ. Ζαϊμη αλλά και του Δήμου Καλαβρύτων όπου όμως εμπλέκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) καθώς το δίκτυο αυτό είναι ενεργό.
Η Περιφέρεια έχει ενημερώσει τον ΟΣΕ και την Hellenic Train ότι στηρίζει τους δύο δήμους και προτίθεται να αναλάβει δράση με χρηματοδότηση αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του Οδοντωτού εφόσον αναλάβουν την τουριστική αξιοποίηση του οι δήμοι.
Για θετικές εξελίξεις μέσα στο 2024,πάνω σε μια στρατηγική διεκδίκηση που χαράσσεται εδώ και χρόνια με τρεις βασικούς άξονες, α) εκσυγχρονισμό και βελτίωση του ενεργού δικτύου Διακοπτό – Καλάβρυτα με παραχώρηση της διαχείρισης σε Περιφέρεια και Τοπική Αυτοδιοίκηση, β) ανακατασκευή και αξιοποίηση του δικτύου του ΟΣΕ που είναι υπό κατασκευή όπως το Κάτω Αχαΐα – Πύργος και γ) μεταφορά απευθείας σε Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση της χρήσης τμημάτων του δικτύου τα οποία είναι καταργημένα, όπως το Διακοπτό – Αίγιο, κάνει λόγο ο κ. Ζαΐμης.