20.7 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

«Πρόταση για συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό»

Ο Ιάσονας Φωτήλας, Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας τοποθετήθηκε στην «πρόταση για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό» που κατέθεσε το ΚΚΕ και αναφέρθηκε στο έργο που έχει πραγματοποιήσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου από το 2019 έως σήμερα. Ποιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις προκυρήξεις ΑΣΕΠ του 2022 και του 2023 που η κυβέρνηση προώθησε για τη στελέχωση του ΟΣΕ καθώς επίσης και στη χρηματοδότηση των 6 εμβληματικών έργων για τη διασύνδεση του ελληνικού σιδηροδρόμου με τα βασικά λιμάνια της χώρας προκειμένου να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και στρατηγικός τους ρόλος.

Ο κ. Φωτήλας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην επίμαχη σύμβαση 717/2014. Πιο συγκεκριμένα, με τη σύμβαση 717/2014 η οποία επρεπε να ολοκληρωθεί μέσα σε 2 χρόνια, η τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μας παρέδωσε το 2019 μόλις το 18% του έργου το οποίο εμείς σήμερα το έχουμε ολοκληρώσει. Επιπλέον, ο Βουλευτής τόνισε το γεγονός ότι επί δύο χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν προχώρησε σε κανένα έργο από το 2017-2019 και δεν παρέδωσε ούτε ένα κέντρο τηλεδιοίκησης και ούτε ανέταξε έναν σταθμό.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Φωτήλας σημείωσε ότι  η Νέα Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να χυθεί άπλετο φως στο δυστύχημα των Τεμπών και θα συνεχίσει να το πράττει με αίσθημα ευθύνης.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Ευχαριστώ κύριε πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

σήμερα συζητάμε για ένα τραγικό γεγονός, ένα γεγονός που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα και στο οποίο 57 νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα των Τεμπών το Φεβρουάριο του 2023.

Στο δυστύχημα αυτό, συγκεντρώνονται όλες οι παθογένειες του ελληνικού κράτους. Παθογένειες, που από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας παλεύουμε να θεραπεύσουμε.

Προβληματική διαχείριση και εκτέλεση δημοσίων έργων, θεσμικό πλαίσιο που ευνοεί την αταξία και περιπλέκει τις αρμοδιότητες μεταξύ των φορέων, ελλείψεις στο σχεδιασμό του ανθρώπινου δυναμικού, ελλείψεις στη χρηματοδότηση και το πιο σημαντικό; Μία ιδιωτικοποίηση προβληματική.

Από το 2019 θέσαμε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου και προς την κατεύθυνση αυτή πήραμε πρωτοβουλίες προκειμένου ο ελληνικός σιδηρόδρομος να μπει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης πατώντας πάνω σε στέρεες βάσεις.

Για εμάς, το δυστύχημα των Τεμπών είναι μία ακόμα σύγκρουση, μία ακόμα ευκαιρία να αλλάξουμε τον κακό εαυτό ενός κράτους συγκεντρώνει σοβαρές παραλείψεις. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων και ζητήσαμε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση.

Δώσαμε στη δικαιοσύνη όλα τα διαθέσιμα μέσα προκειμένου απρόσκοπτα να κάνει τη δουλειά της, είχαμε το θάρρος να αναλάβουμε την πολιτική ευθύνη στο μέρος που μας αναλογεί και να μην κρυφτούμε πίσω από τα ανθρώπινα λάθη. Η αρμόδια επιτροπή παρέδωσε το σχετικό πόρισμα μέσα σε 43 ημέρες, με απόλυτη διαφάνεια και αντικειμενικότητα. Επίσης συγκαλέσαμε την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας όπου εκεί ακούσαμε το κ. Σπίρτζη να μιλάει επί 1 ώρα για τα πεπραγμένα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ–χωρίς όμως να πει ούτε μία συγγνώμη!!!!

Είναι πραγματικά απορίας άξιο, πως μπορείτε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης να διαστρεβλώνεται την πραγματικότητα και να αρνείστε οποιαδήποτε ευθύνη.

Έχετε καταλάβει ότι κυβερνήσατε αυτόν τον τόπο;

Το έχετε ξεχάσει;

Έχετε ξεχάσει ότι εσείς ήσασταν εκείνοι που έπρεπε να τρέξετε τη σύμβαση 717/2014 και επί 4 χρόνια δεν κάνατε απολύτως τίποτα;

Να σας θυμίσουμε λοιπόν αφού δεν θυμάστε.

Το 2019 παραλάβαμε ένα έργο βαλτωμένο μέσα από τη σύμβαση 717/2014. Στο 18% ναι στο 18% και το προχωρήσαμε στο 70% έως το Φεβρουάριο του 2023. Σήμερα δε που μιλάμε το έργο είναι ολοκληρωμένο.

Εσείς από την άλλη πλευρά έπρεπε μέσα σε δύο χρόνια έως δηλαδή το Σεπτέμβριο του 2016 να έχετε φροντίσει για τη σηματοδότηση 52 σταθμών, για την ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης και να έχετε ολοκληρώσει και κάποιες περαιτέρω εργασίες επιδομής, τεχνικών έργων και τηλεπικοινωνιών.

Τι κάνατε για όλα αυτά;

Τίποτα.

Παραδώσατε μόλις 17 από τους 52 σταθμούς με σοβαρές αστοχίες κάτι που σημαίνει ότι μεγάλο μέρος του έργου έπρεπε να ανακατασκευαστεί.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την ανάγκη που προέκυψε για συμπληρωματική σύμβαση προκειμένου να ανταποκρίνονται τα υφιστάμενα συστήματα στις νέες προδιαγραφές ασφαλείας. Μία ανάγκη που σας πήγε πίσω 3 χρόνια αφού τελικά συντάχθηκε το Δεκέμβριο του 2017 με επιπλέον κόστος 13,3 εκατ. €. Και παρότι εισήχθη προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εγκρίθηκε το 2018 ούτε τότε ξεκίνησε κανένα έργο.

Λυπάμαι κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πέρασαν δύο χρόνια και δεν παραδώσατε ούτε ένα κέντρο τηλεδιοίκησης, ούτε ανατάξατε έναν σταθμό.

Τώρα σοβαρά, και έρχεστε και μας λέτε ότι για όλα αυτά φταίμε εμείς;

Φταίει η Κυβέρνηση της ΝΔ για τα πεπραγμένα τα δικά σας;

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω και το εξής, διαχρονικά ο κατακερματισμός ή πιο απλά το «σπάσιμο» των εργολαβιών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των συμβάσεων.

Αναφορικά με την επίμαχη σύμβαση 717 το πρόβλημα αυτό ήταν έντονο δεδομένου ότι ο κατακερματισμός δημιούργησε μία αδιέξοδη κατάσταση όπου άλλος ήταν υπεύθυνος για την υποδομή, άλλος για την επιδομή, άλλος για τα έργα πολιτικού μηχανικού, άλλος για την τηλεδιοίκηση, άλλος για το ETCS και καθένας από αυτούς πετάει το μπαλάκι στον άλλον.

Φτάνοντας λοιπόν στο 2019 με κυβέρνηση πλέον ΝΔ επανεκινήσαμε το έργο αφού εντάξαμε την επικαιροποιημένη τεχνική πρόταση στο τελικό σχέδιο της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης και έγινε ο αναγκαίος έλεγχος από το ΤΕΕ και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Στα τέλη του 2020 εγκρίθηκε και η 4η Τροποποίηση της Απόφασης Ένταξης για την χρηματοδότηση του έργου από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Υπουργείο Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης) και το 2021 υπογράφηκε η Συμπληρωματική Σύμβαση.

Δεν σταθήκαμε όμως μέχρι εκεί.

Έχοντας γνώση της κατάστασης στον ΟΣΕ και ιδιαίτερα στο θέμα του ανθρωπίνου δυναμικού του το οποίο έβαινε διαρκώς μειούμενο δρομολογήσαμε την ενίσχυσή του με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ το 2022 και το 2023.

Είναι γνωστό ότι κάθε διαδικασία που μπαίνει στο ΑΣΕΠ είναι αδιάβλητή όμως είναι και χρονοβόρα. Συνολικά με ΑΣΕΠ δρομολογήθηκε η πρόσληψη 117 υπαλλήλων από τους οποίους οι 36 ήταν σταθμάρχες και με έναν δεύτερο διαγωνισμό δρομολογήθηκε η πρόσληψη 100 υπαλλήλων από τους οποίους οι 22 ήταν σταθμάρχες. Επιπλέον μαζί με την κινητικότητα έγινε πρόσληψη 200 εργαζομένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών εκ των οποίων οι 73 ήταν σταθμάρχες προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα η υποστελέχωση του οργανισμού.

Να σας θυμίσω πόσες προσλήψεις έγιναν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ;

24 από τους οποίους οι 13 ήταν σταθμάρχες.

Επιπλέον, αυξήσαμε από το 2022 τη χρηματοδότηση κατά 66% στον ΟΣΕ προκειμένου να προβούν στα απαραίτητα έργα και συντηρήσεις στο δίκτυο όταν επί ΣΥΡΙΖΑ η χρηματοδότηση παρέμενε σταθερά στα 45 εκατ. €.

Φέραμε στη Βουλή το Ν.4974/2022 με τον οποίο προχωρήσαμε στον πλήρη και σαφή διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ Πλέον στον ΟΣΕ ανήκει η διαχείριση και έχει την ευθύνη για τις υποδομές και τη συντήρηση των ενεργών γραμμών ενώ η ΕΡΓΟΣΕ είναι πλέον ο κατασκευαστής των νέων υποδομών και έχει την επιμέλεια των ανενεργών γραμμών.

Με τον εν λόγω νόμο όμως και πρωτίστως άλλαξε η διαδικασία παραγωγής σιδηροδρομικών έργων ώστε να σταματήσουν οι υπερβάσεις στον προϋπολογισμό και τα χρονοδιαγράμματα.

Είπαμε ότι για εμάς η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ένας αναπτυξιακός στόχος και για το λόγο αυτό δρομολογήσαμε έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού άνω των 4 δις € προκειμένου να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των βασικών λιμανιών της χώρας.

Τέλος από το 2019 ενσωματώσαμε 3 Οδηγίες οι οποίες ουσιαστικά είναι μία δέσμη μέτρων για τη διαμόρφωση ενός ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου που θα συμβάλει με τη σειρά του στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς στον τομέα των μεταφορών.

Με την ίδια νομοθεσία αναβαθμίστηκε και ο ρόλος της ΡΑΣ με αρμοδιότητες την έκδοση, ανανέωση, τροποποίηση και ανάκληση πιστοποιητικών ασφαλείας σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή δύναται να χορηγεί έγκριση στα έργα υποδομής δηλαδή στον ΟΣΕ και να καθορίζει τη διαδικασία πιστοποίησης του προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα ασφαλείας.

Σας το είπα και στην αρχή, για εμάς προτεραιότητα έχουν οι πολίτες.

Προτεραιότητα έχουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη αυτή η χώρα.

Λέμε ναι στην πρόταση για εξεταστική επιτροπή από το ΚΚΕ, λέμε ναι σε κάθε προσπάθεια απόδοσης δικαιοσύνης με πλήρη διαφάνεια και μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Σας ευχαριστώ.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα