ρεπορταζ: του Αχιλλέα Ροδίτη
Οξύ είναι το πρόβλημα των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ και στην Αιγιάλεια, μετά την καλπάζουσα αύξηση στην τιμή των καυσίμων, των λαδιών και γενικά του κόστους συντήρησης των οχημάτων. Το ελάχιστο κόμιστρο κάθε κούρσας, των 3,50 €, είναι τελικά μικρότερο από το ελάχιστο έξοδο λκειτουργίας.
Άρα το επάγγελμα καθίσταται ασύμφορο και περνά την πιο κρίσιμη περίοδο. Χωρίς η πολιτεία να σκύβει έμπρακτα στα προβλήματα και τις ανάγκες. Και χωρίς να προβλέπει για αυτούς, ούτε… ευρώ ως ενίσχυση. Όταν όμως οι ίδιοι (οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ) κλήθηκαν να εφαρμόσουν δυσβάσταχτα μέτρα στην πανδημία και ανταποκρίθηκαν καθολικά, αποδεικνύοντας την ατομική τους υπευθυνότητα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑΞΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ: “Κάθε μέρα… μπαίνουμε μέσα”
Περιγράφοντας και αναλύοντας την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, ο Πρόεδρος των ΤΑΞΙ Αιγιαλείας, Πάνος Αγγελόπουλος, σημειώνει ότι τα οικονομικά αδιέξοδα των συναδέλφων του οξύνθηκαν από το γεγονός ότι πέρασαν μια τρομακτικά δύσκολη περίοδο με τα περιοριστικά μέτρα, χωρίς να εισπράξουν ούτε μία επιστρεπτέα ή άλλη οικονομική ενίσχυση από το κράτος, ενώ τώρα έχουν να αντιμετωπίσουν και την ακρίβεια.
“Είμαστε 130 οχήματα στον Δήμο μας και ήδη υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που είναι κοντά στο να τραβήξουν… χειρόφρενο. Και ήδη έχουν αναζητήσει μεροκάματα και σε άλλες δουλειές. Από οικοδομή μέχρι και στον αγροτικό τομέα”, τονίζει.
Και επισημαίνει: “Είμαστε εξαφανισμένοι από παντού. Μας ξέχασαν εντελώς. Θυμάστε τότε που έπρεπε να μπαίνει μόνο ένας πελάτης στο ΤΑΞΙ; Ποιος μας τα πλήρωσε αυτά; Κανείς. Και ποιος μας βοηθά τώρα για την ακρίβεια στα καύσιμα, στα λάδια, στα service των αυτοκινήτων; Πάλι, κανείς”!
Υπογραμμίζει με νόημα ότι τώρα με την τιμή των καυσίμων στα… ύψη, “σκεφτόμαστε πλέον να κάνουμε και κούρσα”. Και εξηγεί ότι το ελάχιστο κόμιστρο των 3,50 ευρώ, δεν αντιπροσωπεύει τα έξοδα με τα “καλημέρα” της λειτουργίας των οχημάτων, που είναι περισσότερα από αυτό το ποσό. Εν ολίγοις, κάθε μέρα… μπαίνουμε μέσα”, τονίζει.
Απορρίπτοντας την άποψη του αρμόδιου Υπουργείου, περί του να τεθεί αύξηση κομίστρου. “Διότι και να αυξηθεί, ποιος θα μπαίνει πια στα ΤΑΞΙ; Αφού ο κόσμος δεν έχει χρήματα για να πληρώσει πιο ακριβά μια κούρσα…”, αναρωτιέται ο κ. Αγγελόπουλος.