ΑρχικήΠολιτική Πολιτική Σία Αναγνωστοπούλου: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις», By Aigio Voice 14 Ιουλίου 2022 0 FacebookTwitterPinterestWhatsApp Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ! Η σημερινή συζήτηση για ένα νομοσχέδιο που αφορά ένα από τα πιο σημαντικάθέματα της ελληνικής κοινωνίας, που είναι η παιδεία, ξεκίνησε μέσα σε ένα ακραίατοξικό κλίμα, ένα κλίμα το οποίο εγκαινίασε, πυροδότησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.Όταν ο κύριος Πρωθυπουργός μιλάει με όρους «εκτσογλανισμού» -δεν υπάρχει στολεξιλόγιό μου η λέξη, αλλά θα προσπαθήσω να την αποτυπώσω και να τηναποκωδικοποιήσω- με αφορμή την ανάρτηση του Χριστόφορου Βερναρδάκη–απαράδεκτη, όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε και την οποία κατέβασε αμέσωςζητώντας συγγνώμη από την Υπουργό, ως όφειλε- κηρύττει την έναρξη τηςσυζήτησης για την παιδεία με αυτόν τον τρόπο, με αυτό το τοξικό κλίμα.Tο θεωρώ απαράδεκτο και επικίνδυνο για την πολιτική ζωή του τόπου, ειδικά ότανσυνδέει το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με πράξεις εγκληματικές, όπωςαυτή της εμπρηστικής επίθεσης στον Real FM.Πρέπει να ξεφύγουμε από αυτά τα πράγματα. Πρέπει να ξεφύγουμε και νασυζητήσουμε για την παιδεία. Γιατί, όμως, ο κ. Μητσοτάκης προτίμησε να γίνειτοξικός για ένα τέτοιο θέμα; Γιατί φοβάται; Διότι αυτό το νομοσχέδιο έχει όλη τηνπανεπιστημιακή κοινότητα εναντίον της Κυβέρνησης. Διότι παρά τις δημοσκοπήσεις–ούτε το ερώτημα ξέρει κανείς ούτε το τι θα απαντήσει- παρά τις αποσπασματικέςαναγνώσεις ψηφισμάτων και αποφάσεων Συνόδου Πρυτάνεων, Συγκλήτων, σχολών,τμημάτων, επιστολών ξένων μεγάλων καθηγητών, Ελλήνων καθηγητών, παρά αυτότο γεγονός, έρχεται εδώ ο Πρωθυπουργός και η κυρία Υπουργός να περάσουν ένανομοσχέδιο για το οποίο η κοινότητα είναι εναντίον. Γιατί είναι εναντίον ηκοινότητα;Προσπαθείτε να δείξετε ότι είναι ένα νομοσχέδιο με πάρα πολλά άρθρα που είναικαλά αυτά τα άρθρα. Η Διοίκηση είναι δέκα άρθρα. Το πανεπιστήμιο είναι ηΔιοίκηση. Αυτό είναι ο σκληρός πυρήνας του. Η Διοίκηση είναι ο πυρήνας του καιόλα τα άλλα συγκροτούνται με γνώμονα τη διοίκησή του.Άκουσα να λέγεται ότι είχαμε έναν παλιό νόμο-πλαίσιο του 1982 και τελείωσεαυτός και εμείς κοιτάμε μπροστά που έχουν αλλάξει τα πράγματα. Η δημοκρατία,δηλαδή, είναι ξεπερασμένο πράγμα; Διότι αυτό είναι που δεν καταλαβαίνετε. Ονόμος-πλαίσιο του 1982 για τη Διοίκηση κωδικοποίησε ένα αξιακό σύστημα. Ούτεπαράδοση είναι αυτού του τόπου ούτε τίποτα. Είναι η κωδικοποίηση ενός αξιακούσυστήματος, ενός κόσμου ολόκληρου που πολέμησε γι’ αυτά τα πράγματα. Και μεαυτόν τον νόμο-πλαίσιο το πανεπιστήμιο, η περηφάνεια αυτής της κοινωνίας, έγινετο σημαντικότερο ρουλεμάν της κοινωνίας. Αυτό είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο.Υπήρξαν εκφυλισμοί στην πορεία. Σε ποια επίπεδα; Δημιουργήθηκαν γκρίζες ζώνεςεκεί όπου ο νόμος-πλαίσιο δεν προέβλεψε την πλήρη αναγνώριση επαγγελματικώνδικαιωμάτων στους πάντες, όσο δημιουργούνταν νέα τμήματα, νέες σχολές, κλπ.Εκεί έχουμε γκρίζες ζώνες. Έχουμε από τα ΤΕΙ αποφοίτους μηχανικούς ομήρους γιασαράντα χρόνια. Έχουμε γκρίζες ζώνες στο θέμα των μεταπτυχιακών. Δεν είχεπροβλεφθεί. Δεν υπήρχαν μεταπτυχιακά τότε. Όταν έρχονται τα μεταπτυχιακά, δενυπάρχει ένας νόμος. Είχε αρχίσει να επελαύνει και ο νεοφιλελευθερισμός στη χώραμας. Δημιουργείται μία γκρίζα ζώνη. Τα πανεπιστήμια προσπάθησαν, όπωςμπορούσαν, να αντεπεξέλθουν χωρίς να βάλουν δίδακτρα. Δημιουργήθηκε γκρίζαζώνη.Η μεγαλύτερη, όμως, γκρίζα ζώνη ήταν το παραγωγικό μοντέλο αυτής της χώρας.Είχαμε ένα πανεπιστήμιο-ατμομηχανή που έδινε τεράστια έρευνα, μεγάλογνωσιακό κεφάλαιο στη χώρα και είχαμε ένα στρεβλότατο παραγωγικό μοντέλο.Και τι γινόταν; Με τα χρόνια, αυτό το γνωσιακό κεφάλαιο έμενε στο περιθώριο. Καιήρθε και η οικονομική κρίση και έδωσε ένα σφυροκόπημα παραπάνω.Δίνω στα Πρακτικά της Βουλής για να δει κανείς την παραγόμενη έρευνα, τησύνδεση του ελληνικού πανεπιστημίου με το διεθνές περιβάλλον, τη σύνδεση τωνπανεπιστημιακών, των φοιτητών. Μιλάμε για μία ζωντανή κοινωνία, για μίακοινότητα. Αυτό είναι η δημοκρατία, η κοινότητα και η συλλογικότητα.Γιατί άντεξε το πανεπιστήμιο με το χτύπημα που έφαγε στην οικονομική κρίση;Επειδή αυτό το δημοκρατικό μοντέλο λειτουργούσε. Και είναι αυτό που το έσωσε,ενώ όλα τα άλλα κατέρρεαν. Έχουμε ένα πανεπιστήμιο δυναμικό που άντεξε,καινοτόμο, που για να αντέξει και να έχει διεθνή παρουσία, πάει να πει ότι αυτόείναι δυναμικό. Πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, για να μπορέσουμενα ενσωματώσουμε το γνωσιακό κεφάλαιο. Αντί να πούμε αυτά, τι κάνει η κ.Κεραμέως και η Κυβέρνηση; Προσπαθεί να τραβήξει με νύχια και με δόντια τοπανεπιστήμιο προς τα κάτω, για να προσαρμοστεί σε κάποιουςμεγαλοεπιχειρηματίες, μικροεπιχειρηματίες, σε ιδιωτικά συμφέροντα. Τραβάει τοπανεπιστήμιο προς τα κάτω. Αυτό κάνει αυτός ο νόμος.Τι μας λέει ο Πρωθυπουργός; «Το μοντέλο διοίκησης αφορά πεντακόσια άτομα,πεντακόσιους καθηγητές, ενώ η πρακτική άσκηση εξακόσιες χιλιάδες φοιτητές».Εδώ αρχίζει η παραπλάνηση και η –στοχευμένα- λάθος ενημέρωση του κόσμου.Υπήρχε πρακτική άσκηση στα πανεπιστήμια; Σαφέστατα. Πληρωνόταν με ΕΣΠΑ.Τώρα τι γίνεται; Θα έχουν μισθούς, λέει η κυρία Κεραμέως. Σε ποια αγορά και τιμισθούς; Όπως τις υποτροφίες του ΙΚΥ που με την κρίση καταργήθηκαν; Και τι ήτανοι υποτροφίες του ΙΚΥ, άλλο ένα μεγάλο ρουλεμάν της ελληνικής κοινωνίας; Τι ήταν;Υποτροφίες υπήρχαν από τη SIEMENS που αντί να δώσει τα λεφτά της διαφθοράς,έδινε κάποιες υποτροφίες σε κάποιους φοιτητές που ήθελαν οι τράπεζες, πουπληρώνονταν με ελάχιστα λεφτά. Αυτές ήταν οι υποτροφίες, που επανέφερε μεχίλια ζόρια ο ΣΥΡΙΖΑ σε πολύ δύσκολη περίοδο. Ανασύστησε το Ίδρυμα ΚρατικώνΥποτροφιών.Άρα, λοιπόν, εδώ θα έπρεπε να μιλήσουμε για τον προϋπολογισμό του κράτους γιατην παιδεία και για τα πανεπιστήμια, όπου πρέπει να μπούνε και τα μεταπτυχιακάμέσα. Και εγώ λέω ότι σε όλη μου τη ζωή θα πολεμάω γι’ αυτό το πράγμα, γιαμεταπτυχιακά…Δεν μπορεί τη σήμερον ημέρα όταν μιλάμε για εξέλιξη, όταν μιλάμε για όλα αυτά,να μην έχουμε προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικό δωρεάν. Έτσι μιλάμε στονλαϊκό κόσμο και στις λαϊκές οικογένειες, όχι τα μυθεύματα του Πρωθυπουργού γιατη φοιτήτρια στη Θράκη που τώρα σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχουν τμήματα στηΘράκη…Ήρθε εδώ ο Πρωθυπουργός και μας μίλησε για τη μυθική ιστορία τηςφοιτήτριας από τη Θράκη που θα πηγαίνει από εδώ, θα πηγαίνει από κει, θαπηγαίνει παραπέρα. Με τι λεφτά; Με τα πτυχιακά;Φοιτητική μέριμνα οπωσδήποτε! Πάσχαμε σε αυτόν τον τομέα ως κράτος, ωςπολιτεία. Πάσχουμε. Και τι πάμε να χτυπήσουμε; Τη Διοίκηση.Σε περιόδους πανδημικής κρίσης, οικολογικής κρίσης, πάσης φύσεως κρίσεων, ένααξίωμα υπάρχει: ή όλοι για όλους –αυτό σημαίνει δημοκρατία, όλοι για όλους- ήκαθένας για την πάρτη του. Αυτή η Κυβέρνηση περνάει το δόγμα του «καθένας γιατην πάρτη του». Εμείς αυτό δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε. μερίδιο FacebookTwitterPinterestWhatsApp Προηγούμενο άρθροΦεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου Αίγειρας: Workshop εγχόρδων από τη Μουσική Ακαδημία Mozarteum του SalzburgΕπόμενο άρθροΣτο Αίγιο η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Λειψίας για μια μοναδική συναυλία Aigio Voicehttps://aigiovoice.gr Σχετικά άρθρα Αίγιο - Αχαΐα Δυτική Ελλάδα: Το Αστυνομικό Δελτίο της ημέρας Αίγιο - Αχαΐα ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ: Δευτέρα 25/11 συναντήστε τους ειδικούς Αίγιο - Αχαΐα Η παρουσίαση του «ΓΙΑΒΟΛ» ένωσε την κεντροδεξιά παράταξη !-(ΦΩΤΟ) - Advertisement - - Advertisement - - Advertisement - - Advertisement - Δείτε ακόμα Αίγιο - Αχαΐα Δυτική Ελλάδα: Το Αστυνομικό Δελτίο της ημέρας Αίγιο - Αχαΐα ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ: Δευτέρα 25/11 συναντήστε τους ειδικούς Αίγιο - Αχαΐα Η παρουσίαση του «ΓΙΑΒΟΛ» ένωσε την κεντροδεξιά παράταξη !-(ΦΩΤΟ) Αθλητικά “Κέρδισε” το χειροκρότημα η Μαρία Μπούκα Ελλάδα Κρήτη: Συνέλαβαν γαμπρό με κοκαΐνη και σφαίρες λίγη ώρα πριν τον γάμο του