Ν.Ε. Αχαΐας ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής: «Κύριε Μητσοτάκη ξεχάσατε να εντάξετε στην προεκλογική σας καμπάνια για την Αχαΐα, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου»
Μια ακόμα προεκλογική εμφάνιση του Πρωθυπουργού στην Αχαΐα συμπυκνώνει όλο το ιστορικό αφήγημα της συντηρητικής παράταξης τα τελευταία 50 χρόνια. Οικειοποίηση των πάντων, ανέξοδες υποσχέσεις και ολίγον τι από έργο. Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε έναν απολογισμό και σχεδιασμό για την Αχαΐα με ορίζοντα το 2030 ο οποίος εντάσσει είτε μέτρα οριζόντιας πολιτικής ύψους ενός δις πολλά από τα οποία ανήκουν στο πακέτο στήριξης COVID. Λες και τα οριζόντια μέτρα που ψηφίζονται στη Βουλή έχουν τοπική αναφορά. Ο παλαιοκομματισμός στο απόγειό του.
Στον τομέα των έργων παρουσίασε ένα κείμενο 88 σημείων ύψους 2.8 δις.
Από αυτά:
• τα 1.3 δις ευρώ αφορούν στη λειτουργική ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας
• τα 295 εκ. ευρώ αφορούν στην Πατρών Πύργου
• τα 670 εκ. ευρώ αφορούν σε έργα είτε ήδη ολοκληρωμένα από διαδοχικές κυβερνήσεις αλλά και από έργα τα οποία ενέταξε η προηγούμενη Περιφερειακή αρχή Κατσιφάρα και υλοποιεί η σημερινή ή Δήμοι και άλλοι φορείς από ίδιους πόρους.
Επομένως, το κοστολογημένο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Αχαΐα ως το 2030 αφορά στο ιλιγγιώδες ποσό των 560 εκ. ευρώ. Κατά τα άλλα, ευχολόγια χωρίς προϋπολογισμό, σχέδιο και προγραμματισμό για τις δομές υγείας όπως το Καραμανδάνειο, τα Γενικά Νοσοκομεία Πάτρας και Αιγίου, για το Λιμάνι της Πάτρας, την Πειραϊκή Πατραϊκή, την Ανάπλαση του Λαδόπουλου, για την ύδρευση του Φράγματος Πηνειού, για την αξιοποίηση του Ριγανόκαμπου, την ανακατασκευή του κολυμβητηρίου Αγυιάς, την αξιοποίηση της παραλίμνιας περιοχής του φράγματος Πείρου Παραπείρου, για την ανάπτυξη του ενιαίου Περιφερειακού Ερευνητικού Κέντρου.
Κύριε Μητσοτάκη, μιας και θέλετε να λέτε ότι στηρίζετε την ανάπτυξη και την υγιή επιχειρηματικότητα, αναφέρατε κάποιο συνεκτικό σχέδιο με αναφορά στην Αχαΐα για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας;
Για την ανάπλαση του Λαδόπουλου έχετε κάτι νεότερο να μας πείτε ή θα περιμένουμε μετά τις εκλογές;
Πέρα από τον περίπατό σας στο Αίγιο, είπατε κάτι για τη σταφίδα και την στήριξη των παραγωγών και δεν το σημειώσαμε; Την ΕΒΟ τη θέλετε, τελικά, κ. Μητσοτάκη ή απλά την αφήνετε να καταρρεύσει μέσω της απαξίωσης και της μη συμμετοχής της σε εθνικά αμυντικά προγράμματα;
Οι Δήμοι Ερυμάνθου και Αιγιάλειας μόνο ανάγκες ύδρευσης και ηλεκτροκίνητης ναυτιλίας έχουν;
Ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας θεωρείτε ότι θα μείνει ευχαριστημένος με μια υποσχετική για μελέτες για το φράγμα του Πηνειού;
Η, θετική κατά τα άλλα, επέκταση του οδοντωτού στην Αγία Λαύρα απαντά στα καίρια ζητήματα του ορεινού όγκου των Καλαβρύτων και του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα;
Οι απαντήσεις προφανείς….
Κύριε Μητσοτάκη, παρόλη την προσπάθεια σας να αναδείξετε ένα ανύπαρκτο κυβερνητικό έργο για την Αχαΐα οι πολίτες έχουν και κρίση και μνήμη. Είχατε την ευκαιρία να απαντήσετε θετικά στα ζητήματα που αναλύσαμε αλλά εσείς επιλέξατε να απαντήσετε με υποσχετικές και δημιουργική λογιστική. Αυτή ακριβώς η στάση σας καταδεικνύει και την αξιοπιστία σας.
Για αυτήν θα κριθείτε και λίαν συντόμως η «επισύνδεση» σας με την εξουσία θα λάβει τέλος.
Ακολουθεί Αναλυτική Τοποθέτηση της Ν.Ε.Αχαΐας ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής επί των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού:
Μια ακόμη προεκλογική εμφάνιση του Πρωθυπουργού στην Αχαΐα συμπυκνώνει όλο το ιστορικό αφήγημα της συντηρητικής παράταξης τα τελευταία 50 χρόνια.Οικειοποίηση των πάντων, ανέξοδες υποσχέσεις και ολίγον τι από έργο. Ή αλλιώς, όπως έλεγε και ο Λουδοβίκος ο ΙΔ’: «Το κράτος είμαι εγώ».
Ας δούμε όμως τις λεπτομέρειες αναλυτικά παρακάτω.
Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε έναν απολογισμό και σχεδιασμό για την Αχαΐα με ορίζοντα το 2030 ο οποίος εντάσσει είτε μέτρα οριζόντιας πολιτικής ύψους ενός δις πολλά από τα οποία ανήκουν στο πακέτο στήριξης COVID. Λες και τα οριζόντια μέτρα που ψηφίζονται στη Βουλή έχουν τοπική αναφορά. Ο παλαιοκομματισμός στο απόγειό του.
Στον τομέα των έργων παρουσίασε ένα κείμενο 88 σημείων ύψους 2.8 δις.
Όμως, από αυτό το ποσό τα 785.2 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε υποέργα του τρένου, περαιωμένα ή μη, μέχρι το Ρίο και τα 476.5 για τη σύνδεση από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμένα Πατρών με υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου, εξ’ ου και η αναφορά σε 5.16 χλμυπογειοποιημένης διέλευσης. Αυτήν την υπογειοποίηση που για να ξεκινήσει από το Ρίο θα «το παίρνατε πάνω σας» όπως διέρρεαν τα φιλικά προς εσάς μέσα.
Επομένως, τα 1.3 δις ευρώ αφορούν σε ένα και μόνο ολοκληρωμένο και λειτουργικό έργο, αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα. Από τα υπόλοιπα 1.53 δις ευρώ, τα 670.3 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε έργα τα οποία είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί ξεκινώντας την υλοποίησή τους εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, όπως το Φράγμα Πείρου Παραπείρου ύψους 173 εκατομμυρίων ευρώ ή σε έργα τα οποία υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται από άλλους φορείς πέραν της Κεντρικής Κυβέρνησης. Για το φράγμα είναι χαρακτηριστικό ότι και ο κύριος Μητσοτάκης τηρεί την ίδια παρελκυστική στάση με τον κ. Φαρμάκη σε σχέση με την τουριστική αξιοποίηση της παραλίμνιας περιοχής του Φράγματος. Εξίσου χαρακτηριστική είναι η παρελκυστική τακτική της Κυβέρνησης για το θέμα της άρδευσης από το Φράγμα Πηνειού. Λες και δεν ήξερε κανείς για το διαχρονικό αίτημα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, σήμερα κρίθηκε ως δίκαιο το αίτημα και θα εξετασθεί. Κανένας χρονοπρογραμματισμός, καμία σοβαρή δέσμευση.
Σε κάθε περίπτωση είναι τουλάχιστον αστείο να εντάσσει στο έργο της η Κυβέρνηση τις αστικές αναπλάσεις του Δήμου Πατρέων, την Ενεργειακή Αναβάθμιση των Νοσοκομείων, τη σύνδεση της 111 με την Περιμετρική Πάτρας, την αποκατάσταση του Θέατρου Απόλλων, την Αποκατάσταση της Ιεράς Μονής της Παναγιάς της Τρυπητής και άλλων πολλών τέτοιων περιπτώσεων. Έργα τα οποία ωρίμασε, δημοπράτησε και υλοποιεί η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή Κατσιφάρα και η νυν Περιφερειακή αρχή και οι Δήμοι του Νομού Αχαΐας. Για την ανάπλαση όμως του Ριγανόκαμπου που θα μπορούσε να πει κάτι απλά η Κυβέρνηση μίλησε για συνεργασία με τους φορείς για να προκύψει κάποιος σχεδιασμός. Απλά, μπήκε για να μπει στο κείμενο…
Τέλος, αστείο είναι να εντάσσει στον Κυβερνητικό σχεδιασμό την αποκατάσταση βλαβών στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Π.Ε. Αχαΐας από φυσικές καταστροφές του έτους 2021 και τη συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου, όταν ένα μεγάλο μέρος έχει ήδη ανατεθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με διαδικασίες ανάθεσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Υπενθυμίζεται ότι τον τελευταίο χρόνο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει κάνει τέτοιου τύπου αναθέσεις συνολικού ύψους 52 εκ. ευρώ. Πράγματι, κ. Μητσοτάκη, ο κ. Φαρμάκης είναι ο καλύτερός σας μαθητής στις αναθέσεις με κλειστές διαδικασίες.
Συνοψίζοντας, απομένουν 854.6 εκατομμύρια ευρώ για δράσεις της Κεντρικής Κυβέρνησης. Από αυτά τα 295 εκατομμύρια ευρώ είναι για την Πατρών-Πύργου και τα υπόλοιπα 559.6 εκατομμύρια ευρώ για δράσεις που διαχέονται σε διάφορους τομείς. Περίπου, δηλαδή, 560 εκατομμύρια ευρώ εκτός δύο ολοκληρωμένων και λειτουργικών έργων με ορίζοντα το 2030.
Όμως, κύριε Μητσοτάκη και για το τρένο και για την Ολυμπία Οδό έχουμε μνήμη.
Για το τρένο του οποίου η υλοποίηση του μέχρι το Ρίο οριοθετούνταν το 2020, το 2014 από την ΕΡΓΟΣΕ επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, και σήμερα προορίζεται για το 2025, αλλά και για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, όπου το τμήμα Πάτρα-Πύργος απεντάχθηκε το 2013 από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να επανενταχθεί όταν ο Παραχωρησιούχος το ήθελε ξανά, και να ολοκληρωθεί το 2025. Για την «πρωτοβουλία σας» σχετικά με την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου έως Τσακώνα, ούτε λέξη. Η σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας για την Αχαΐα είναι ανεξίτηλη στην οπισθοδρόμηση και τον συγκοινωνιακό της αποκλεισμό.Για τη δε επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής Κάτω Αχαΐα – Πύργος, παρατηρούμε ότι τελικά η Κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε μετρική γραμμή σε πρώτη φάση και όχι σε γραμμή κανονικού εύρους. Αυτή η επιλογή παραπέμπει στο άγνωστο μέλλον τη λειτουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του Νομού Ηλείας και την πλήρη εμπορική διασύνδεση των νομών Αχαΐας και Ηλείας.
Όσον αφορά στα λιμάνια, για το Λιμένα Πατρών δεν γίνεται καμία αναφορά στη δημιουργία νέου εμπορικού λιμένα παρά μόνο ανάπτυξης τμήματος για εμπορευματοκιβώτια με σενάρια ιδιωτικοποίησης του υφιστάμενου. Παράλληλα γίνεται αναφορά στην η αξιοποίηση των ακινήτων της Πειραϊκής Πατραϊκής. Όμως, χωρίς μελέτη, χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς προτεινόμενη χρηματοδότηση και με συνολική ωριμότητα χαμηλή όπως χαρακτηρίζεται στο σχετικό ιστότοπο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Αντίστοιχα, για τη δημιουργία νέου τουριστικού λιμένα (μαρίνα) μεγάλων σκαφών αναψυχής στην κεντρική λιμενολεκάνη βόρειου λιμένα Πατρών και αυτή είναι χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς πρόγραμμα χρηματοδότησης. Επιπλέον, για την ανάπλαση παραλίας του Ρίου από τα 14 εκ ευρώ που μιλούσε ο υφυπουργός κ. Τριαντόπουλος ανακοινώθηκε προϋπολογισμός 10 εκ €. Τι άλλαξε; Ποια έργα κόπηκαν; Δεν ήξερε πριν 2 μήνες τι έλεγε ο υφυπουργός;
Τέλος, για το Λιμένα Αιγίου δεν γίνεται καμία αναφορά στη σύνδεσή του με την Ολυμπία Οδό ή το τρένο, ενώ το τουριστικό αγκυροβόλιο είναι χωρίς προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα. Προτείνεται η δημιουργία κέντρου μεταφοράς τεχνογνωσία για την ηλεκτροκίνηση στα πλοία το οποίο όμως εντάσσεται στο συνολικό προϋπολογισμό της δρομολόγησης ακτοπλοϊκής γραμμής από το Αίγιο στον Άγιο Νικόλαο Φωκίδας. Άρα ο προϋπολογισμός, ο στρατηγικός σχεδιασμός και το διαφαινόμενο αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία από τη δημιουργία ενός κέντρου μεταφοράς τεχνογνωσίας και έρευνας δεν είναι παρά μόνο λόγια.
Κλείνοντας το θέμα των δικτύων, για την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου και την ένταξη του σε δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών δεν είπατε κουβέντα, όπως κουβέντα δεν είπατε και για την αναβάθμιση της EO 111 και το κλείσιμο του δαχτυλιδιού για την πρόσβαση στα Καλάβρυτα.
Κύριε Μητσοτάκη, αν πιστεύετε ότι με αυτού του τύπου την προσέγγιση στα έργα του Νομού δημιουργείτε σοβαρές και δικαιολογημένες προσδοκίες κάνετε τεράστιο λάθος και θα το καταλάβετε πολύ σύντομα.
Ας πάμε όμως και στην Ενέργεια.
Αφού μετά από πάνω από δέκα χρόνια έργων, μελετών και αντεγκλήσεων καταφέρνει ο ΑΔΜΗΕ να αναβαθμίσει την γραμμή Υπερυψηλής Τάσης, η κυβέρνηση συγκαταλέγει αυτό το έργο (173 εκ ευρώ) στα πεπραγμένα της (!!). Εκτός αυτού εντάσσει και τον αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τη Μεγαλόπολη προς την Πάτρα, ο οποίος από τις τεχνικές περιγραφές φαίνεται ότι θα εξυπηρετήσει σε πρώτη (;) φάση μόνο τη ΒΙΠΕ Πατρών. Θα δεχθούμε ως θετική την είδηση αλλά με δύο υποσημειώσεις. Ο αγωγός υψηλής πίεσης από τα Μέγαρα προς την Πάτρα είχε ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Ενέργειας από το 2007. Ο ΔΕΣΦΑ η ΔΕΠΑ και στη συνέχεια η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν αυτή που το έθαψε ως έργο από το 2012. Και κάτι άλλο. Η ΡΑΕ στην εγκριτική της απόφαση για το έργο παρατηρεί ότι ο ΔΕΣΦΑ δεν έχει κάνει επικαιροποίηση στην αναφορά του για υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης από το επόμενο ΕΣΠΑ. Έχει πει κάτι για αυτό η Κυβέρνηση; Τέλος, αναφέρεται στο κείμενο, χωρίς προγραμματισμό και προϋπολογισμό η αναβάθμιση της μονάδας αποθήκευσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου από 3000 κμ σε 12000 κμ. Η δεξαμενή των 3000 κμ χρηματοδοτήθηκε από το PoseidonMed II. Η κυβέρνηση ποιον ακριβώς σχεδιασμό έχει; Είναι δυνατόν τόσο σημαντικά θέματα να αραδιάζονται τόσο αμέριμνα; Στο πόδι;
Για την κοινωνική πολιτική, την πολιτική για τον αθλητισμό και την πολιτική πρόνοιας η εικόνα είναι ακόμα πιο τραγική από τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης.
Καμία σοβαρή αναφορά για την αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Ανδρέα και του Νοσοκομείου Αιγίου, ευχολόγια για το Καραμανδάνειο και μια γενική περιγραφή για τα Κέντρα Υγείας. Παρότι τα υπομνήματα για τα δύο Γενικά Νοσοκομεία από τους Συλλόγους Εργαζομένων τα έχετε, παρόλα αυτά κωφεύετε. Ιδίως για το Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας σκοπεύετε ή όχι να προχωρήσετε στην κατασκευή ενός νέου σύγχρονου και λειτουργικού κτιρίου, για να στεγαστούν οι 180 και πλέον άκρως αναγκαίες και απαραίτητες για την περιοχή μας;
Για την ανακατασκευή του κολυμβητηρίου Αγυιάς, εδώ και τρία χρόνια πάσης φύσεως κλιμάκια Κυβέρνησης και Περιφέρειας το επισκέπτονται, βγάζουν φωτογραφίες, το συζητάνε και σήμερα, εν τέλει, το καλύτερο που είχε να εξαγγείλει ο πρωθυπουργός είναι ότι σχεδιάζουν την ανακατασκευή του. Χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Για την αναβάθμιση του τομέα της Έρευνας, μια απλή διακήρυξη για τη δημιουργία του ενιαίου ερευνητικού κέντρου Δυτικής Ελλάδας, ενώ για την Τεχνική και Τεχνολογική Εκπαίδευση ούτε κουβέντα. Κουβέντα και για τη Γεωργική Σχολή Αιγιάλειας η οποία παρουσιάστηκε ως αντίδωρο στη μεταφορά του Τμήματος Φυσικοθεραπείας. Καμία κουβέντα για ανέγερση νέων φοιτητικών εστιών.
Και μιας και θέλετε να λέτε ότι στηρίζετε την ανάπτυξη και την υγιή επιχειρηματικότητα:
Αναφέρατε κάποιο συνεκτικό σχέδιο με αναφορά στην Αχαΐα για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας;
Για την ανάπλαση του Λαδόπουλου έχετε κάτι νεότερο να μας πείτε ή θα περιμένουμε μετά τις εκλογές;
Είπατε κάτι για τη σταφίδα και δεν το σημειώσαμε;
Οι Δήμοι Ερυμάνθου και Αιγιάλειας μόνο ανάγκες ύδρευσης και ηλεκτροκίνητης ναυτιλίας έχουν;
Ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας θεωρείτε ότι θα μείνει ευχαριστημένος με μια υποσχετική για μελέτες για το φράγμα του Πηνειού;
Η, θετική κατά τα άλλα, επέκταση του οδοντωτού στην Αγία Λαύρα απαντά στα καίρια ζητήματα του ορεινού όγκου των Καλαβρύτων και του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα;
Την ΕΒΟ τη θέλετε, τελικά, κ. Μητσοτάκη ή απλά την αφήνετε να καταρρεύσει μέσω της απαξίωσης και της μη συμμετοχής της σε εθνικά αμυντικά προγράμματα;
Οι απαντήσεις προφανείς….
Κύριε Μητσοτάκη, παρόλη την προσπάθεια σας να αναδείξετε ένα ανύπαρκτο κυβερνητικό έργο για την Αχαΐα οι πολίτες έχουν και κρίση και μνήμη. Είχατε την ευκαιρία να απαντήσετε θετικά στα ζητήματα που αναλύσαμε αλλά εσείς επιλέξατε να απαντήσετε με υποσχετικές και δημιουργική λογιστική.
Αυτή ακριβώς η στάση σας καταδεικνύει και την αξιοπιστία σας.
Για αυτήν θα κριθείτε και λίαν συντόμως η «επισύνδεση» σας με την εξουσία θα λάβει τέλος.