Στο …δρόμο για τη Βουλή βρίσκεται ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το έργο έχει ολοκληρώσει πλήρως τις διαδικασίες της προσυμβατικής περιόδου και πλέον απομένει η παρουσίαση στη Βουλή και ακολούθως οι υπογραφές.
Το έργο έχει προγραμματιστεί να περάσει για τη γνωστή διαδικασία παρουσίασης αλλά λόγω …κορωνοϊού αυτή η πράξη έχει καθυστερήσει. Όπως έχει γίνει γνωστό τόσο ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης διαγνώστηκαν με κορωνοϊό την περασμένη εβδομάδα, οπότε η παρουσίαση στη Βουλή θα γίνει το επόμενο διάστημα.
Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται η δημοπράτηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ακολουθήσει “επόμενη δόση” με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ανάδοχος για τη γραμμή Αίγιο-Ρίο είναι το σχήμα των εταιρειών ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Το τρένο στην Πάτρα
Το έργο για την επαναλειτουργία της παλαιάς μετρικής γραμμή από το Αίγιο μέχρι το Ρίο αφορά την κατασκευτή διπλής, ηλεκτροκινούμενης γραμμής μεγάλου εύρους, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα.
Θα κάνει πραγματικότητα και την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.
Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.
Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξη τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.
Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.
Τα έργα Κιάτο-Αίγιο (ηλεκτροκίνηση) Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος, Β` φάση Κεντρικού Σταθμού Αθηνών και η νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο, θα ολοκληρωθούν μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα που χρηματοδοτούνται από δυο συνεχόμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.