Χρόνο προκειμένου να βρεθεί λύση για νομιμοποίηση και παγίωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιλαμβάνουν τις νέες πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης και τις αλλαγές δρομολογίων σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «πιάτσες» Ταξί, ωράρια φορτοεκφόρτωσης κλπ., επιχειρεί να εξασφαλίσει ο νέος Δήμαρχος Αιγιαλείας Τάκης Ανδριόπουλος.
Το Σαββατοκύριακο που πέρασε κυριάρχησε το… γραφειοκρατικό αλαλούμ με την κοινωνία και τους πολίτες να παρακολουθούν άναυδοι τις εξελίξεις…
Αλληλοαναιρούμενες αποφάσεις, της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας το Σάββατο που απέσυρε την απόφαση για τις πεζοδρομήσεις σε Τρίγωνη Πλατεία και Κλεομ. Οικονόμου.
Και του Δήμου, την Κυριακή που ανακοίνωσε κόντρα στην ΕΛΑΣ ότι οι πεζοδρομήσεις και άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μένουν ως έχουν…
Τελευταία… πράξη στο σήριαλ ήταν η ανακοίνωση που εξέδωσε το Γραφείο του Δημάρχου Αιγιαλείας Παναγιώτη Ανδριόπουλου αργά το βράδυ της Κυριακής μέσω της οποίας γνωστοποιείται στους δημότες ότι «παραμένουν σε ισχύ τα κυκλοφοριακά μέτρα για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην περιοχή της πλατείας Βάλφουρ, όπως ισχύουν μέχρι σήμερα».
Νωρίτερα το Σάββατο με μια ολιγόλογη ανακοίνωσή της η οποία υπογράφηκε και αναρτήθηκε και επίσημα στη Διαύγεια, η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας ανακοίνωσε την “Άρση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο πλαίσιο ανάπλασης του εμπορικού κέντρου Αιγίου Αχαΐας”.
Βασισμένη σε έγγραφο τόσο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου όσο και αναφορά του Α.Τ. Αιγιαλείας, η Α.Δ. Αχαΐας της ΕΛΑΣ επικαλείται περαίωση των εργασιών στην Τρίγωνη Πλατεία και την Κλ. Οικονόμου. Γι αυτό και απέσυρε προηγούμενη απόφαση σύμφωνα με την οποία είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία των ΙΧ στο χώρο του πρώην εργοταξίου έως 31-12-2024.
Η απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή Θεόδωρου Τσάτσαρη θυροκολλήθηκε στο Δημαρχείο και αρχικά δημιουργήθηκε η εντύπωση πως ανατρέπει τη βούληση του δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου που κινήθηκε προκειμένου να πάρει μια νέα, τρίμηνη παράταση για τις πεζοδρομήσεις, 1-1-2025 έως 31-3-2025.
«Εξέλιπαν οι λόγοι» αναφέρει στην απόφασή της χθες η Α.Δ. Αχαΐας καθώς ενημερώθηκε και επίσημα σε σχέση με την ολοκλήρωση των έργων…
Την Κυριακή στην απάντησή του ο δήμος επισημαίνει ότι τα μέτρα παραμένουν σε ισχύ «με βάση την υπ αριθ. 254/11-11-2024 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία έχει εγκριθεί νόμιμα και ως εκ τούτου είναι εκτελεστή».
«Η άρση της υπ αριθ. 505/2024 απόφασης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας δεν επηρεάζει την ισχύ της άνω απόφασης του Δ.Σ. και δεν επιφέρει καμία αλλαγή στα υφιστάμενα κυκλοφοριακά μέτρα. Επισημαίνουμε δε ότι η ως άνω απόφαση του Δ.Σ. ελήφθη για λόγους ασφαλείας και προστασίας του κοινού» καταλήγει ο δήμος.
Σε κάθε περίπτωση ο δήμος δεν θα μπορέσει να κινηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα «ετσιθελικά». Το τελευταίο διάστημα άλλωστε παρατάξεις της αντιπολίτευσης αλλά και κάτοικοι κινήθηκαν με ενστάσεις αλλά και δικαστικά υποστηρίζοντας ότι ο δρόμος πρέπει να επιστρέψει στην κυκλοφορία. Σφοδρή ήταν η επίθεση που δέχθηκε την περασμένη εβδομάδα η Δημοτική αρχή από την παράταξη του Κώστα Σπηλιόπουλου στο Δημοτικό Συμβούλιο που θεωρεί ότι τα μέτρα ελήφθησαν χωρίς επαρκή νομική κάλυψη το περασμένο καλοκαίρι και πλέον δεν έχουν καμία αιτιολόγηση.
Σύμφωνα με απόφαση του Δημάρχου Τάκη Ανδριόπουλου, ο δήμος θα κινηθεί και θα κάνει ένσταση κατά της απόφασης της Αστυνομίας, αν και η Νομική του Υπηρεσία δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη για το θέμα…
Αργά το βράδυ της Κυριακής, πριν εκδοθεί η ανακοίνωση του δήμου, ο δήμαρχος κ. Ανδριόπουλος κάλεσε εκτάκτως την ομάδα της πλειοψηφίας για να αξιολογηθούν τα νέα δεδομένα και να ληφθούν αποφάσεις.
Παρά τις αντίθετες φωνές που είχαν ακουστεί, η ομάδα έκρινε ότι θα πρέπει να ακολουθήσει πιστά τη γραμμή που «χάραξε» ο εκλιπών πρώην δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος προκειμένου να αποδοθούν χώροι στο κέντρο της πόλης για τους πεζούς και ήπια χρήση, περιορίζοντας την κυκλοφορία των ΙΧ στο «τρίγωνο» Πλατεία Αγίας Λαύρας, Τρίγωνη Πλατεία και Κλεομένους Οικονόμου.
Από τις αρχές του 2025 μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσει και η ανάπλαση της Μητροπόλεως με επέκταση πεζοδρομίων και κοινόχρηστου τμήματος.
Οι αποφάσεις ισχύουν βέβαια έως ότου εκδοθούν δικαστικές αποφάσεις με βάση τις προσφυγές των εμπόρων και της αντιπολίτευσης που επιδιώκουν την έκδοση τελεσίδικης απόφασης η οποία θα ακυρώσει τις πεζοδρομήσεις.