Καθημερινή η ταλαιπωρία για συμπολίτες που στήνονται στα μηχανήματα – Και… λάθη που έγιναν μπροστά μας και που φέρνουν σε αδιέξοδο φοιτητές
του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφ. Πολιτεία)
Για το πρόβλημα της εξυπηρέτησης πολιτών από τις τράπεζες έχουμε γράψει αρκετές φορές, όμως, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, καμιά από αυτές δεν… φτάνει! Διότι η ταλαιπωρία και η ορθοστασία των πολιτών αποτελεί καθημερινό φαινόμενο.
Και είναι κάτι που δικαιολογημένα προκαλεί οργισμένες αντιδράσεις αλλά και ποικίλες απορίες όταν μάλιστα ηλικιωμένοι ή και άτομα με αναπηρία είναι υποχρεωμένα να περιμένουν και να ξεροσταλιάζουν στην ουρά για να κάνουν έστω μια συναλλαγή.
Όχι φυσικά ότι και οι πλην αυτών πολίτες, που πρέπει να αργήσουν στο ραντεβού ή να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους, δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό η αδικία που συντελείται σε βάρος τους. Όλα αυτά, φυσικά, ελέω της πολιτικής που ειδικά τον προηγούμενο χρόνο ακολουθήθηκε πιστά από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας, μιας πολιτικής που επέβαλε δραστική μείωση προσωπικού και υποκαταστημάτων.
Στην περίπτωση μιας τράπεζας, προ ημερών δημοσιεύτηκε ότι επετεύχθη με το παραπάνω ο στόχος του προγράμματος εθελούσιας εξόδου τραπεζοϋπαλλήλων αφού αποχώρησαν περισσότερα από 600 άτομα! Προ μηνών η Πολιτεία έγραφε για άλλη τράπεζα όπου μόνο στην Πάτρα και μόνο σε χρονικό διάστημα ενός μηνός, τον περασμένο Νοέμβριο του 2023, αποχώρησαν 80 εργαζόμενοι!
Για να μην αναφερθούμε βέβαια στο πόσα υποκαταστήματα έχουν κλείσει το τελευταίο εξάμηνο στην Πάτρα από όλες τις τράπεζες. Και φυσικά, άπαντες οι υπάλληλοι αφήνουν κενά πόστα εξυπηρέτησης την οποία αναλαμβάνουν να την κάνουν, στις περισσότερες κατηγορίας συναλλαγής, τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης ΑΤΜ.
Μόνο που ο αριθμός τους δεν έχει αυξηθεί ούτε κατά το ήμισυ, με αποτέλεσμα οι συναλλασσόμενοι να συνωστίζονται στα ίδια σημεία και να στοιβάζονται, ο ένας πίσω απ’ τον άλλον, χωρίς βέβαια να αποφεύγουν τον άγχος και τον κίνδυνο λάθους, οι ηλικιωμένοι ή οι μεσήλικες που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την χρήση μηχανημάτων.
Και χωρίς να έχουν περιθώριο μιας ακόμα προσπάθειας αφού πίσω τους περιμένει πάντα ο επόμενος που κι αυτός βιάζεται, και με το δίκιο του, εδώ που τα λέμε… Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε σήμερα είναι τυχαία τραβηγμένες, την ίδια ημέρα. Μία, από το κατάστημα τράπεζας στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Ελευθερίου Βενιζέλου κι άλλη μία από το τραπεζικό κατάστημα στο κέντρο της Πάτρας, στην διασταύρωση των οδών Γούναρη και Κορίνθου. Ο συνωστισμός πολιτών είναι εμφανής και αποτελεί απλά και μόνο ένα μικρό δείγμα του τι συμβαίνει σε σχεδόν ημερήσια διάταξη.
ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Αυτό που επίσης θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί είναι ότι οι συναλλαγές μέσω των μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης χρημάτων δεν είναι πάντα ένας ασφαλής και σίγουρος τρόπος εξυπηρέτησης. Ένα τρανταχτό παράδειγμα, που επίσης δημοσιεύουμε με φωτογραφικό υλικό, συνέβη μπροστά στα μάτια μας το βράδυ της περασμένης Τρίτης, σε ΑΤΜ τράπεζας επί της οδού Όθωνος Αμαλίας της Πάτρας. Μία νεαρή φοιτήτρια αντιμετώπισε πρόβλημα στο μηχάνημα κατά τη διάρκεια της ανάληψης χρημάτων.
Το απίστευτο που συνέβη, (και συνέβη μπροστά μας), ήταν ότι όταν βγήκαν τα χρήματα για να τα παραλάβει, δεν πρόλαβε να τα πάρει όλα! Την στιγμή που το μηχάνημα έβγαζε τα χρήματα, έτυχε να μπλοκάρει και να βγάλει ένδειξη βλάβης, αλλά ταυτοχρόνως ένα τελευταίο χαρτονόμισμα των 50 ευρώ που η νεαρή δεν είχε προλάβει να πάρει, το ξαναπήρε το μηχάνημα μέσα στη σχισμή! Γεγονός που κόντεψε να προκαλέσει «εγκεφαλικό» στη νεαρή κοπέλα η οποία ήθελε να πληρώσει το νοίκι της έχοντας υπολογισμένα – και μετρημένα – τα χρήματα και όπως έλεγε «αυτό το πενηντάρι ήταν για να μπορέσω να ψωνίσω για φαγητό για το σπίτι».
Είναι φυσικά πασίγνωστα και τα λοιπά προβλήματα που υπάρχουν στις συναλλαγές και τα έχουμε καταγράψει επανειλημμένα. Άλλα μηχανήματα δεν κάνουν καταθέσεις, άλλα δεν επιτρέπουν μεταφορές. Πρέπει να εντοπίσεις το κατάλληλο μηχάνημα για την κατάλληλη συναλλαγή. Συνήθως καταθέσεις γίνονται μόνο από ΑΤΜ που είναι εγκατεστημένα σε πιο κεντρικά σημεία της πόλης.
“ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ” ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Προσφάτως έχουμε γράψει για το ότι η μείωση προσωπικού στις τράπεζες, συνεπάγεται την αντικατάσταση του ανθρώπου από την τεχνητή νοημοσύνη. Όπως άλλωστε επ’ ακριβώς ανέφερε και ένα από τα πολλά μηνύματα, ηλεκτρονικά ή με sms, που λαμβάνουμε όλοι μας από τράπεζες. Κι όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται:
«Οι συναλλαγές σας στο κατάστημα αλλάζουν! Αξιοποιούμε τις σύγχρονες τεχνολογίες για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτησή σας και ενισχύουμε με ακόμα περισσότερες δυνατότητες τα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης. Πλέον, οι περισσότερες συναλλαγές σας μπορούν να πραγματοποιούνται μέσω των ΑΤΜ που βρίσκονται εντός ή εκτός του εσωτερικού χώρου του καταστήματος ή της ηλεκτρονικής τραπεζικής, winbank.
Ενδεικτικά :
- Καταθέσεις μετρητών
- Αναλήψεις μετρητών
- Πληρωμές οργανισμών
- Μεταφορές σε λογαριασμούς τρίτων
- Κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου εντός Τράπεζας
- Πληρωμή πιστωτικής κάρτας
- Έκδοση και πληρωμή εργοσήμου (μόνο μέσω winbank).
Σε περίπτωση που δεν έχετε χρεωστική κάρτα ή κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής μπορείτε να αποκτήσετε εύκολα και με ασφάλεια online».
Και το μόνο που επιδέχεται σχολιασμού είναι… «καλή η τεχνολογία, αλλά όμως δεν είναι πάντοτε καλή ιδίως για πολίτες που διαβαίνουν την 5η ή και 6η δεκαετία της ζωής τους.