του Αχιλλέα Ροδίτη
Επαγγελματίες πίεζαν για παράταση εδώ και μέρες, διαπιστώνοντας δυσλειτουργία λόγω κακού ίντερτνετ και έλλειψη διαθέσιμων μηχανημάτων από τράπεζες. Ενώ κι οι τεχνικοί δεν προλάβαιναν τα ραντεβού.
Ενώ λοιπόν σώνεται ο χρόνος κι η προθεσμία σήμερα τελειώνει για την διασύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με POS, χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες και τεχνικοί κάνουν ΑΚΟΜΑ αγώνα δρόμου για να υπερπηδήσουν εμπόδια που καταδεικνύουν ότι όλο το σύστημα ήταν ανέτοιμο να υποδεχθεί όλο αυτόν τον τεράστιο όγκο ταυτόχρονων συναλλαγών απ’ όλη την αγορά μαζί, άρα η όλη διαδικασία προετοιμασίας απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο καθαρά για πρακτικούς και αντικειμενικούς λόγους.
Η φωτογραφία, που δημοσιεύουμε, τραβήχτηκε σε περίπτερο της Πάτρας και δείχνει ότι το σύστημα μπλόκαρε!
Όπως μας είπε μάλιστα ο περιπτεράς, πάνω από 1.000 ευρώ είχαν “εγκλωβιστεί” στο POS αφού το σύστημα ήταν off και τα χρήματα – συναλλαγές δεν “περνούσαν” στην τράπεζα. Και ταυτόχρονα; Δεν υπήρχε κανείς αρμόδιος για να απαντήσει στα απανωτά τηλεφωνήματα προς την Τράπεζα ή ακόμα και σε email που απεστάλησαν από τον επαγγελματία…!
Όλα αυτά κι άλλα πολλά, είναι εμπόδια που αφορούν στη δυσλειτουργία των POS και στο συχνό μπλοκάρισμα των μηχανημάτων, λόγω κακού ίντερνετ, αλλά και στην παντελή, όπως καταγγέλλεται, απουσία τραπεζικών υπαλλήλων έτοιμων να απαντήσουν σε τηλεφωνικές κλήσεις επαγγελματιών ώστε να δώσουν κατευθύνσεις όταν μια συναλλαγή μπλοκάρει ή ακυρώνεται εξαιτίας του συστήματος.
Παρ’ όλα αυτά, εκπνέει σήμερα, Μεγάλη Τρίτη 30 Απριλίου, η προθεσμία για την διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.
Αυτό ισχύει για τις «κλασικές» ταμειακές μηχανές. Αν κάποια επιχείρηση έχει τον πιο εξελιγμένο τύπο (με το λογισμικό ERP), η προθεσμία είναι η 30η Ιουνίου.
Υπόχρεες διασύνδεσης είναι:
Οι επιχειρήσεις που δεν προχώρησαν στη διασύνδεση των συστημάτων τους εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου.
Οι επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις «all in one», που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης, παρά την πραγματοποίηση συναλλαγών.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι έχουν προμηθευτεί κάποια λύση «all in one», αλλά δεν έχουν πραγματοποιήσει συναλλαγή θεωρούνται ως «μη συνδεδεμένοι»! Σημειώνεται ότι έχουν εγκριθεί επτά πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις.
Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με λογισμικό ERP και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν προθεσμία ως την 31η Μαΐου και σε περίπτωση προγραμματισμένου ραντεβού με σκοπό τη διασύνδεση εντός Ιουνίου έως το τέλος του συγκεκριμένου μήνα.
Οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος, θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Επίσης, μέσα στο επόμενο 10ήμερο αναμένεται να έρθει ιδική ρύθμιση ώστε να πάρουν POS και όσοι είναι ενταγμένοι στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Βαριά πρόστιμα
Οι υπόχρεες επιχειρήσεις, που δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους ούτε έχουν προχωρήσει στον προγραμματισμό ραντεβού εντός Απριλίου, είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων εφόσον δεν μπορούν να αιτιολογήσουν ότι δεν το έπραξαν για λόγους ανωτέρας βίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:
10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.