11.3 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Τέλος οι ενστάσεις στην επέκταση του Οδοντωτού προς Αγία Λαύρα

Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης) στις 29 Ιουλίου η Α.Ε.Π.Ο. (περιβαλλοντικοί όροι) για να προχωρήσει από τον ΟΣΕ η επέκταση του δικτύου του Οδοντωτού σε μήκος 5,151 χλμ. σε σύνδεση με την ιστορική Μονή Αγίας Λαύρας.

Πρόκειται για νέο έργο σταθερής τροχιάς ως επέκταση της υφιστάμενης εν λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Καλάβρυτα.

Η αρχή του έργου είναι στην έξοδο του Σ.Σ. Καλαβρύτων, στη συνέχεια κατευθυνόμενη αρχικά εντός πεδινού ανάγλυφου και περιμετρικά του σχεδίου πόλεως και καταλήγει στην υφιστάμενη επαρχιακή οδό Καλαβρύτων – Ι.Μ. Αγίας Λαύρας. Από εκείνο το σημείο ακολουθεί όδευση παράλληλα και παραπλεύρως με την οδό έως τον νέο Τερματικό Σταθμό στην περιοχή της Μονής. Σκοπός του έργου είναι η σύνδεση της ιστορικής Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας με τα Καλάβρυτα, με ελαχιστοποίηση των οχλήσεων, ώστε να μη θιγεί το φυσικό και αστικό περιβάλλον της πόλης των Καλαβρύτων και το ιστορικό της Αγίας Λαύρας.

Τα οφέλη που αναμένονται από την υλοποίηση του έργου σύμφωνα με την μελέτη του ΟΣΕ είναι η ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επισκεπτών από και προς την ιστορική μονή, ενισχύοντας την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής αλλά και η βελτίωση των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας και η μείωση των οχλήσεων στην περιοχή, λόγω του περιορισμού των κυκλοφοριακών φόρτων κατά τις περιόδους επίσκεψης στην Αγία Λαύρα.

Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, εκτός από την περαιτέρω μείωση της εκπομπής ρύπων, θορύβου και οδικών ατυχημάτων, το τρενάκι θα συμβάλει στην βιώσιμη τουριστική αναβάθμιση της περιοχής με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, αφού θα αποτελέσει τουριστικό πόλο έλξης με χιλιάδες επισκέπτες, σχολικές εκδρομές και εκδρομές συλλόγων.

Ο βασικός σχεδιασμός και το τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες για την επέκταση του σιδηρόδρομου με την ανάπτυξη νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής απλής πρόσφυσης, με μοναδική εξαίρεση στα τμήματα με ανωφέρεια 3,5% που θα φέρει οδόντωση (κρεμαγιέρα) στον άξονα της γραμμής.

Οι βασικές εργασίες που προγραμματίζονται με βάση τις μελέτες και αφορούν τις απαραίτητες χωματουργικές εργασίες και εκσκαφές για τη διάνοιξη διαδρόμου για εύρος γραμμής 0,75 μ. με το μήκος των οδοντωτών τμημάτων 3,38 χλμ.

Η μέγιστη κλίση στα τμήματα με απλή πρόσφυση θα είναι 15% και στα τμήματα με οδόντωση 175%. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στα τμήματα με απλή πρόσφυση θα είναι 20 χλμ./ώρα και στα τμήματα με οδόντωση 12 χλμ./ώρα.

Στην α’ φάση του έργου θα γίνει κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής με διαβάσεις, τοιχία αντιστήριξης, οχετούς, γεωτεχνικά έργα, σταθμούς, στάσεις και εγκαταστάσεις. Η σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα έως την Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας διέρχεται από τη χερσαία περιοχή του ορεινού όγκου Χελμού – Βουραϊκού χαρακτηρισμένου ως «Εθνικού Πάρκου» ενώ η επέκταση της γραμμής έχει χαρακτηρισθεί ως «Έργο Εθνικής Σημασίας».

Η υφιστάμενη γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων έχει τον χαρακτηρισμό «ιστορικό διατηρητέο μνημείο» (κτίρια σιδηροδρομικών σταθμών, βοηθητικά κτίσματα σταθμών, σιδηροδρομική γραμμή, τεχνικά έργα).

Η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) διαβιβάστηκε στον ΟΣΕ τον Φεβρουάριο του 2022, συζητήθηκε και έλαβε έγκριση διαβούλευσης σε δημόσια πλατφόρμα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτ. Ελλάδας.

Έχουν γνωμοδοτήσει θετικά η Δασική Υπηρεσία, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η Αρχαιολογική Υπηρεσία και η Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Χελμού – Βουραϊκού.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα