Ένα πολυσύνθετο παζλ απο πολύχρωμα κομμάτια με αποχρώσεις γειτονικών αγορών και σύγχρονες τάσεις, αποτελεί το προφίλ του Αιγιώτη καταναλωτή.
Επηρεασμένος σαφώς από την όχι και τόσο νέα τάση του διαδικτύου, ο καταναλωτής είναι ταυτόχρονα και ερευνητής αγορών, προσφορών και εκπτώσεων. Ψάχνει αρκετά πριν αποφασίσει τις αγορές του και πλέον των απαραίτητων ειδών πρώτης ανάγκης (σίτιση), ιεραρχεί τα προσωπικά και οικογενειακά του έξοδα σύμφωνα με το εύρος των προσφορών εντός και εκτός εσωτερικής αγοράς. Η εποχή που ήταν “καταναλωτής βιτρίνας” έχει παρέλθει. Το διαδίκτυο άνοιξε τους καταναλωτικούς ορίζοντες και ας μην κρυβόμαστε, ο Αιγιώτης καταναλωτής αξιοποιεί τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου εδώ και αρκετά χρόνια. Στην αρχή αθόρυβα, αλλά αργότερα φανερά και επίσημα! Με αποστολή κούριερ, γεγονός που οδήγησε στην άνθηση των διαφόρων εταιρειών διανομής και προκάλεσε ανακατατάξεις στο τοπικό εμπόριο.
Παραδοσιακά καταστήματα υποχρεώθηκαν να ανασυντάξουν σχέδια, προσωπικό και τιμές, ενώ η βιτρίνα εξακολουθεί να είναι το βασικό εργαλείο προσέλκυσης καταναλωτών, όπως επίσης το όνομα, η ιστορία στην τοπική αγορά και μια παράδοση που περνάει απο γενιά σε γενιά. Το ίδιο και οι τιμές, αναδιαμορφώθηκαν και ακολούθησαν την τάση της εποχής που θέλει “τιμές καταναλωτή” και όχι “τιμές εμπόρου”.
Οι μεγάλες γειτονικές αγορές (Πάτρα, Αθήνα) εξακολουθούν να βρίσκονται στην ατζέντα τιου καταναλωτή, όχι τόσο για την ποικιλία ειδών και τις τιμές, αλλά γιατί συνδυάζονται με αναψυχή και ψυχαγωγία. Το αντίστροφο θα έπρεπε να κάνει η τοπική αγορά, προσελκύοντας καταναλωτές από άλλες πόλεις, ώστε να συδυάσουν αγορές, αναψυχή και ψυχαγωγία σε μια περιοχή που καλύπτει όλες τις ανάγκες.
Το γρήγορο, εύκολο και προσιτό “Καφέ” καθιερώθηκε πλέον στην συνείδηση του καταναλωτή και κυρίως του καθημερινού καταναλωτή. Αν και ο αριθμός των καταστημάτων αυτού του είδους, έγινε υπερβολικός για τα δεδομένα της πόλης, η συνήθεια είναι άμεση, προσιτή και κυρίως οικονομική για κάθε ηλικία.
Η διανομή γνωρίζει ημέρες δόξας και η γκάμα των προϊόντων που διακινούνται με “ντελίβερι” συνεχώς διευρύνεται. Πρόκειται για άλλη μια συνήθεια που καθιερώθηκε και προσαρμόστηκε στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις.
Αυτό που απομένει να γίνει είναι η προσαρμογή της ίδιας της αγοράς σ’ αυτές τις νέες συνήθειες. Δηλαδή, σύγχρονο και ασφαλές εσωτερικό οδικό δίκτυο, άνετοι κοινόχρηστοι χώροι και ελκυστικό περιβάλλον για τον ντόπιο και τον επισκέπτη.
Όλα αυτά βεβαίως, βρίσκονται κάτω από τον ίδιο παρανομαστή που είναι η καταναλωτική δύναμη. Το πορτοφόλι ή αλλιώς η κάρτα του καταναλωτή. Όσο η καταναλωτική δύναμη φθίνει εξαιτίας της αύξησης λειτουργικών δαπανών, άλλο τόσο και η αγορά (παραδοσιακή , ηλεκτρονική) θα επηρεάζεται αρνητικά.