6.9 C
Aigio
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Το… ταμπού της «ένταξης» του Αιγίου στο εργοστάσιο της Αχαΐας

Στη χάραξη συγκεκριμένης στρατηγικής -η οποία αποτελεί συνέχεια του σχεδιασμού της περασμένης 4ετίας- με άξονα «οριστικό τέλος σε ακριβές λύσεις για τα σκουπίδια», βρίσκεται αυτή την περίοδο η Δημοτική αρχή της Αιγιαλείας.

Στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου ο Δημήτρης Καλογερόπουλος δέχθηκε αρκετή πίεση από τους αντιπάλους του, κατά βάση τον Χρήστο Γούτο αλλά και τον Κώστα Σπηλιόπουλο προκειμένου να δεσμεύσει το δήμο για επιστροφή στις διαπραγματεύσεις για να μπει το Αίγιο στο Εργοστάσιο Επεξεργασίας Απορριμμάτων στου Φλόκα.   

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια, Μαζί για το Αύριο» κ. Γούτος, έθεσε μάλιστα ως πρώτη προϋπόθεση της δικής του δημαρχίας τη διεκδίκηση «της ένταξής μας στο εργοστάσιο διαχείρισης απορριμμάτων με την τροποποίηση του περιφερειακού σχεδιασμού» (ΠΕΣΔΑ Δυτικής Ελλάδος).

Και ο έτερος διεκδικητής της δημαρχίας Κώστας Σπηλιόπουλος έθεσε επίσης ως προτεραιότητα την «απελευθέρωση από τα δεσμά των απορριμμάτων και το κόστος μεταφοράς τους».        

Στο παρά ένα, πριν ανοίξει η κάλπη των πρόσφατων δημοτικών εκλογών, ο δήμαρχος Αιγιαλείας κατά την κεντρική προεκλογική ομιλία του επεσήμανε ότι κατά την προηγούμενη περίοδο ο σχεδιασμός του δήμου είχε πάντα την κατεύθυνση για ένταξη στο εργοστάσιο στου Φλόκα.

Αλλαγή σκηνικού

Η Δημοτική αρχή του κ Καλογερόπουλου απέφυγε όμως προεκλογικά να θέσει ως «προγραμματική δέσμευση την επιστροφή στο εργοστάσιο της Αχαΐας. Γνωρίζοντας ότι μπορεί να προκληθεί ρήξη με τους δημάρχους και βέβαια την απερχόμενη Δημοτική αρχή του κ. Μυλωνά. Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο υφιστάμενος αλλά και συμφωνημένος περιφερειακός σχεδιασμός δεν προβλέπει την υποδοχή αστικών αποβλήτων από την Αιγιάλεια, στου Φλόκα.

Μετά την ήττα του κ. Μυλωνά και την εκλογή του Γρηγόρη Αλεξόπουλου στο δήμο Δυτικής Αχαΐας, δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλησαν να μεταφέρουν την εκτίμηση ότι η Δημοτική αρχή της Αιγιαλείας είναι έτοιμη να χτυπήσει και πάλι την πόρτα στου Φλόκα!

Συνεργάτες του Δημάρχου επισημαίνουν ότι είναι «ευσεβής πόθος» να δουν τον ίδιο να… σκουπίζει τα πόδια του έξω από τα δημαρχεία της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας και να ικετεύει να μπει το Αίγιο στο εργοστάσιο!   

Ξεκάθαρη είναι η άποψη του κ. Καλογερόπουλου ότι η διαπραγμάτευση για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, στο μέλλον, θα γίνεται από θέση ισχύος και θα έχει στόχο μια βιώσιμη λύση στη διαχείριση των στερεών απορριμμάτων, αγώνα που θα πρέπει να δράσει από κοινού και με τους λοιπούς δημάρχους της Αχαΐας.

Σταθερή αξία η Ηλεία..

Προς το παρόν και εφόσον το θέμα της κατασκευής του εργοστασίου της Αχαΐας δεν έχει ακόμη τεθεί σε τροχιά, η Δημοτική αρχή θεωρεί ότι είναι… ευχής έργον που το Αίγιο έχει κατοχυρώσει τη θέση του στην Τριανταφυλλιά. Το εργοστάσιο της Ήλιδας είναι μάλιστα σε φάση ανάπτυξης με Μονάδες Μηχανικής Διαλογής, Αναερόβιας Χώνευσης, Αερόβιας Βιολογικής Επεξεργασίας και Κομποστοποίησης βιοαποβλήτων και διάθεσης του υπολείμματος των στερεών αποβλήτων σε ΧΥΤΥ.   

Επίκειται μάλιστα και η επέκταση του ΧΥΤΥ με ανάπτυξη υποδομών για τη διαχείριση των στραγγισμάτων, έργα διαχείρισης ομβρίων, έργα εσωτερικής οδοποιίας, έργα περιβαλλοντικής παρακολούθησης, έργα δικτύου συλλογής και διαχείρισης βιοαερίου και επέκταση εγκατάστασης επεξεργασίας στραγγισμάτων.

Μείωση του όγκου, διαλογή στην πηγή   

Εν αναμονή πιθανής αναθεώρησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού (ΠΕΣΔΑ) ο δήμος Αιγιαλείας εξελίσσει την υφιστάμενο σχεδιασμό του. Ήδη έχει λάβει το «πράσινο φως» για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της Μονάδας Προδιαλογής Βιοαποβλήτων (Μ.Ε.Β) στη Τέμενη όπου υλοποιήθηκε ένα ευρύ πρόγραμμα αποκατάστασης του πρώην ΧΥΤΑ.

Η λειτουργία της Μονάδας για τα Βιοαπόβλητα η οποία περιλαμβάνει και το σύστημα διαχείρισης στην πηγή, θα μειώσει σχεδόν στο μισό την παραγόμενη ποσότητα σύμμεικτων απορριμμάτων τα οποία θα πρέπει να οδεύουν στο μέλλον σε Φλόκα ή Τριανταφυλλιά.

Μαζί με την αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης, ο δήμος θα πετύχει σημαντική περιστολή του κόστους διαχείρισης των σκουπιδιών.   

Το χθες και το αύριο σε… χρήμα        

Με βάση τον απολογισμό του κ. Καλογερόπουλου, το κόστος της μεταφοράς, για την περίοδο 2019-2023, από την έναρξη τη θητείας της απερχόμενης Δημοτικής αρχής έως και τα τέλη αυτού του έτους, θα ανέλθει στα 4 εκατ. ευρώ! Το πάγωμα πληρωμής του «τέλος ταφής» και η μείωση του όγκου των απορριμμάτων που έχει επιτύχει η Δημοτική αρχή, περιορίζει για το 2023 το συνολικό κόστος κάτω από 500 χιλ. ευρώ!

Τα επόμενα χρόνια ο δήμος ελπίζει ότι το κόστος διαχείρισης και μεταφοράς του υπολείμματος σε κάποιο από τα εργοστάσια, μπορεί να διατηρηθεί χαμηλά.

Εφόσον στην Τριανταφυλλιά βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα επέκτασης και αναβάθμισης, το κόστος μπορεί να πέσει και ο δήμος Αιγιαλείας θα παραμείνει καλοδεχούμενος. ‘Αρα και το «ταμπού» της ένταξης του Αιγίου στο εργοστάσιο της Αχαΐας, μπορεί να το ξεπεράσουν, όπως εκτιμά ο κ. Καλογερόπουλος, δηλωμένοι αντίπαλοι και άσπονδοι φίλοι!           

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα