Τρεις μνηστήρες στον διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Συγκεκριμένα τα σχήματα που κατέβηκαν είναι: ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ο διαγωνισμός διεξήχθη πριν από λίγη ώρα. Το κόστος του έργου είναι ποσού με ΦΠΑ 83,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Το έργο έχει τίτλο “Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη”. Τα ποσά που δεσμεύτηκαν ανά έτος είναι 8,5 εκατ. ευρώ για το 2022, από 30 εκατ. για το 2023 και το 2024 και 15,47 εκατ. ευρώ για το 2025. H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει την επόμενη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε βγει στον αέρα το συγκεκριμένο έργο αλλά τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com, άδοξα, λόγω προβλημάτων των συμμετεχόντων σε αυτόν.
To έργο
Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει την νέα διπλή γραμμή η οποια λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα.
Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.
Αναλυτικά
Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά γενικότερα σε:
· Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25
kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
· Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
· Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της
ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
· Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
· Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
· Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
· Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
· Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
· Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο
παρόν έργο.
Τα έργα για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα
Εκτός από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, σε δημοπράτηση θα βγει τις επόμενες εβδομάδες και το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το τρένο στην πόρτα της Πάτρας.
Το έργο με κόστος 179 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τις γραμμές, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και την κατασκευή νέων σταθμών.
Παράλληλα προγραμματίζεται και η έναρξη του διαγωνισμού για και βέβαιο το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το νέο λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).
Τα έργα εντάσσονται στην εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση έργων 4 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσουν λιμάνια και ΒΙΠΕ με αυτό και θα συμβάλουν στην προσπάθεια της χώρας να καταστεί διεθνής κόμβος μεταφορών.
Συνολικά 4 έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ. Είναι τα:
-Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο
-Ολοκλήρωση Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Αίγιο-Ρίο
-Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
-Β` φάση έργων αναβάθμισης Κεντρικού Σταθμού Αθηνών.
Πηγή: https://ypodomes.com/treis-mnistires-ston-diagonismo-gia-tin-ilektrokinisi-sto-tmima-kiato-aigio/