Ένα σημαντικό εύρημα με μεγάλη ιστορική σημασία ανακαλύφθηκε στις αποθήκες του πρώην βασιλικού κτήματος στο Τατόι και μάλιστα μετά από 59 χρόνια που θεωρούνταν χαμένο.
Το υπέροχο νυφικό που επέλεξε για τον βασιλικό της γάμο η πριγκίπισσα τότε Άννα Μαρία της Δανίας με τον βασιλιά της Ελλάδας Κωνσταντίνο Γλύξμπουργκ τον Σεπτέμβριο του 1964 στη Μητρόπολη Αθηνών, ήρθε στο φως και παραμένει αναλλοίωτο στον χρόνο.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό νυφικό σε ιβουάρ απόχρωση διά χειρός του Δανού σχεδιαστή Holger Blom με μακριά ουρά και πέπλο, όπως αναφέρει ο συγγραφέας και προσωπικός φίλος της τέως βασιλικής οικογένειας Ανδρέας Μέγγος, ο οποίος έκανε γνωστή την είδηση μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook.
Η Άννα Μαρία με το νυφικό της την ημέρα του γάμου της / Φωτογραφία: Facebook
Το κομψό νυφικό βρέθηκε σε ένα μεταλλικό μπαούλο που φέρει τα αρχικά της Άννας Μαρίας με μια βασιλική κορώνα από πάνω σε μπλε χρώμα. Για δεκαετίες το νυφικό βρισκόταν στις αποθήκες του κτήματος στο Τατόι χωρίς κανείς να γνωρίζει την τύχη του, μέχρι τώρα που βρέθηκε.
Ο Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ και η Άννα Μαρία την ημέρα του γάμου τους / Φωτογραφία: AP Photo
Το νυφικό βρίσκεται πλέον στα χέρια της ομάδας των καταγραφέων της Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων (ΔΔΕΑΜ), που μελετά τους μοναδικούς θησαυρούς και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν στο Τατόι με σκοπό τη συντήρησή τους.
Το κομψό νυφικό της Άννας Μαρίας
Ο Ανδρέας Μέγγος ανήρτησε και σχετικές φωτογραφίες μαζί με λεπτομέρειες για το βασιλικό, κομψό νυφικό με τη μεγάλη ιστορία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Η Άννα-Μαρία ήταν 18 ετών και 18 ημερών στις 18 Σεπτεμβρίου 1964, την ημέρα του γάμου της. Το ιβουάρ νυφικό της ήταν σε σχετικά λιτή γραμμή, που ακολουθούσε τις καμπύλες του σώματός της, του Δανού σχεδιαστή Holger Blom, από ματ σατέν, με οβάλ ντεκολτέ ”χαμόγελο” μπρος και πίσω, μακρύ με πολύ μακριά ουρά. Είχε ένα κόψιμο κάτω από το στήθος με μια φάσα σε σχήμα ανάποδου ”ανοιχτού V”, που το έκανε πιο κομψό και αναδείκνυε το νεανικό σώμα της. Τρεις μικρές ανοιχτές πιέτες στο πάνω μέρος της κάθε πλευράς του “V” που ”κοιτούσαν” από ”το κέντρο προς τα έξω”, βοηθούσαν να σχηματιστεί καλύτερα το στήθος. Μπροστά, κάτω από τη φάσα υπήρχε ένα άνοιγμα και τα δύο φύλλα που σχηματίζονταν κατέληγαν στον ποδόγυρο με στρογγυλάδες και από μέσα εμφανιζόταν μια δεύτερη φούστα. Τα φύλλα αυτά ήταν ρελιασμένα περιμετρικά με φαρδιές φάσες διαφορετικού υφάσματος στο ίδιο χρώμα. Λίγο πιο πάνω από τη μέση και πίσω, ξεκινούσε δεύτερη ουρά που φτάνοντας τα 6 μέτρα μήκος, φάρδαινε και τελείωνε κι αυτή με στρογγυλάδες στις δυο γωνίες. Τα μανίκια ήταν 3/4. Δεν φορούσε γάντια, μόνο ένα μεγάλο διαμαντένιο σταυρό στον λαιμό με κοντή αλυσίδα. Στο κεφάλι φορούσε την τιάρα του Χεδίβη της Αιγύπτου, δημιουργία του Καρτιέ που είχαν φορέσει όλες οι πριν από εκείνη, μετά τη μητέρα της, Βασίλισσα Ίνγκριντ της Δανίας απόγονοι, την ημέρα του γάμου τους. Το μακρύ μέχρι το πάτωμα πέπλο ήταν από χειροποίητη ιρλανδέζικη δαντέλα, το κέντημα της οποίας ερχόταν σε αντίθεση με τη λιτή γραμμή του φορέματος, στολίζοντάς το μοναδικά. Το σχέδιο του νυφικού είχε κρατηθεί επτασφράγιστο μυστικό μέχρι την ημέρα του γάμου… και μετά… όλοι συμφώνησαν ότι ήταν υπέροχο, υπέρκομψο, παραμυθένια μεγαλοπρεπές στην απλότητά του, ιδανικό για μια 18χρονη βασίλισσα με καλό γούστο και σωστή αισθητική».
Δείτε τις φωτογραφίες:
Η μεταλλική βαλίτσα της Άννας-Μαρίας / Φωτογραφία: Facebook
Η μεταλλική βαλίτσα με το νυφικό της Άννας-Μαρίας / Φωτογραφία: Facebook
Το νυφικό της Άννας-Μαρίας / Φωτογραφία: Facebook