18.5 C
Aigio
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
spot_img

Ξεκινούν τα έργα στην Πατρών – Πύργου | Έτοιμα τα δύο από τα τρία εργοτάξια…

Μπαίνουν μπουλντόζες στο Πάτρα – Πύργος, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής, που αναφέρει πως “ξεκινούν τα έργα εντός του μηνός”. Και μάλιστα, έχουν στηθεί ήδη δύο εργοτάξια και ολοκληρώνεται το τρίτο, ενώ προχωρούν τα τοπογραφικά.

Πιο δύσκολο θεωρείται το πρώτο τμήμα του έργου –το οποίο θα ολοκληρωθεί και τελευταίο– καθώς θα πρέπει να κατασκευαστεί ενώ βρίσκεται σε κυκλοφορία, όπως είχε συμβεί με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πάτρας.

Όσον αφορά το κατασκευαστικό σκέλος, ο αυτοκινητόδρομος (συνολικού μήκους 74,8 χλμ.) έχει χωριστεί σε τρία τμήματα:

  • Από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την εταιρεία ΑΒΑΞ.
  • Από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την ΑΚΤΩΡ.
  • Από Γαστούνη έως Πύργο (53ο – 74,8ο χλμ.). Θα κατασκευαστεί από την ΤΕΡΝΑ.

Δυσκολότερα θεωρούνται τα πρώτα 13 χιλιόμετρα του δρόμου, καθώς πρόκειται για διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία (όπως συνέβη στην κατασκευή του άξονα Κορίνθου – Πάτρας). Τα υπόλοιπα 61,8 χλμ. έχουν χαραχθεί εκτός της υφιστάμενης εθνικής οδού, σε περιοχές χωρίς ιδιαίτερα απαιτητικό ανάγλυφο.

Ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα δύο εργοτάξια, της ΑΒΑΞ (στα Καμίνια, στο 8ο χλμ. του έργου) και της ΑΚΤΩΡ (στα Καραίικα, στο 21ο χλμ.), ενώ σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοταξίου της ΤΕΡΝΑ στην Αμαλιάδα. Τις ημέρες αυτές εκτός από την εγκατάσταση των εργοταξιακών γραφείων οι εταιρείες μεταφέρουν στην περιοχή μηχανήματα, προχωρούν τις τοπογραφικές αποτυπώσεις και ξεκινούν τη συλλογή σκουπιδιών και μπάζων.

Το τελευταίο δεν είναι αμελητέα εργασία, καθώς σε αρκετά ημιτελή σημεία του δρόμου απορρίφθηκαν με το πέρασμα των ετών μεγάλες ποσότητες από οικοδομικά υλικά, τα οποία θα πρέπει να συλλεχθούν και να οδηγηθούν σε ειδικά αδειοδοτημένες για την επεξεργασία τους μονάδες. Οι πρώτες εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο δεύτερο μισό του Μάρτη και το έργο θα αποκτήσει ικανοποιητικούς ρυθμούς μετά το Πάσχα και πλήρεις ρυθμούς το καλοκαίρι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα έγινε και η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.
Συνολικά το έργο έχει δημόσια δαπάνη 251,13 εκατ. ευρώ (το υπουργείο Υποδομών είχε καταβάλει μεγάλη προσπάθεια ώστε αυτή να είναι μικρότερη από τη συμμετοχή που θα είχε το Δημόσιο στον «σαλαμοποιημένο» σε οκτώ τμήματα άξονα μετά τις εκπτώσεις, για προφανείς λόγους) και ιδιωτική συμμετοχή (Ολυμπία Οδός) 93,79 εκατ. ευρώ.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα (συν ΛΕΑ), οι οποίες θα διαχωρίζονται από κεντρική νησίδα (New Jersey). Περιλαμβάνει οκτώ κόμβους και ημικόμβους στο Μιντιλόγλι ΒΙΠΕ Κάτω Αχαΐα, Βάρδα Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο . Θα περιλαμβάνει επίσης δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στο 8ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας) και στο 67ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους Αμαλιάδας και Πύργου), καθώς και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Τέλος, θα διαθέτει δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο 21ο και 72ο χλμ.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα