11.3 C
Aigio
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Υποχώρησε στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα – Που καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού καταγράφηκε τον Οκτώβριο σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και με βάση τον εθνικό δείκτη που χρησιμοποιεί. Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε στο 2,4% από το 2,9% που ήταν το Σεπτέμβριο. 

Ελπιδοφόρο…μήνυμα και για τη συνέχεια από την επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των τιμών τροφίμων,  κάτι που αποτελεί εξέλιξη με θετικό αντίκτυπο για τις τσέπες των καταναλωτών. Για ένα ακόμη μήνα ο τομέας των υπηρεσιών διατηρεί την πρωτοκαθεδρία των αυξήσεων, κάτι που άλλωστε συναντάμε και σε πανευρωπαϊκό, όπως προκύπτει από τις εκθέσεις της Eurostat. 

Σημαντική είναι και η αύξηση στο ρεύμα, το οποίο είναι ακριβότερο κατά 12,9%, ενώ το φυσικό αέριο κατά 10,2%. Επίσης διψήφιες είναι οι ανατιμήσεις ανατιμήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια με 25% και 16,9% στα ξενοδοχεία. Αντιθέτως οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης «έπεσαν» κατά 16%.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Οκτώβριο 2024, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2024 δεν παρουσίασε μεταβολή.  Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους σημειώθηκε αύξηση 0,6%.

Η πορεία σε ετήσια βάση

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον μήνα Οκτώβριο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά: 

  • 1,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, καφέ. 
  • 1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα). 
  • 5,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
  • 3,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. 
  • 3,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. 
  • 0,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. 
  • 1,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 
  • 1,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού. 
  • 2,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
  • 6,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 
  • 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. 

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: 

  • 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

Σχετικά άρθρα

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Δείτε ακόμα